در مراسم بزرگداشت روز ملی کتاب از سرکارخانم افتخار مومنی کتابدار کتابخانه امیرکبیر آبدانان ن به عنوان رابط فرهنگی برتر تقدیر شد .
کد خبر: ۱۰۷۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 22 November 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تابناک ایلام، امین دانیالی :همزمان با بزرگداشت روز ملی کتاب ،کتابخوانی و کتابدار که با حضور رییس جمهور ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان دولت، در تالار وحدت برگزار شد که از کتابداران نمونه در سطح کشور تجلیل به عمل آمد ودر این مراسم از سرکارخانم افتخار مومنی کتابدار کتابخانه امیرکبیر آبدانان نیز به عنوان رابط فرهنگی برتر تقدیر شدکه به این بهانه مصاحبه ای بااین کتابدار برتر کشوری همشهری فعال با تابناک آبدانان انجام داده اند .

افتخار مومنی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت: کتابدار کتابخانه امیرکبیر آبدانان هستم که  از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان کتابدار و رابط فرهنگی برتر کشوری انتخاب شدم.

وی با اشاره به عواملی که باعث شد این عنوان را کسب کند ،افزود: اجرای برنامه های ترویجی فرهنگی در جهت ارتقاء سرانه مطالعه با جذب عضو، تشویق مردم به اهداء کتاب به کتابخانه های عمومی، شرکت در برنامه های آموزشی نهاد کتابخانه ها، ترغیب و تشویق اعضاء کتابخانه برای شرکت در جشنواره های مختلف کتابخوانی و... در شهرستان آبدانان بود.

وی ادامه داد:امروزه دیگر کتابخانه ها از شکل سنتی خودشون خارج شدند و عنوان یک پایگاه فرهنگی اجتماعی معرفی شده اند،که بتوانیم با شکل های مختلف مردم را به مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم طرح‌های مختلفی در این زمینه خصوصا در یک سال اخیر اجرا شد ازجمله اقدامات فرا کتابخانه ای در روستاهای فاقد کتابخانه مثل طرح اردوهای جهادی فرهنگی بود که از اهداء کتاب به کودکان روستا تا قصه گویی و مسابقات نقاشی و کتابخوانی و .... را شامل می‌شد در واقع ما میتوانیم بگوییم همه شهرستان را برای اجرای برنامه های فرهنگی مان در نظر میگیریم ان شااالله قصد داریم این کارهای جهادی را بازم ادامه بدیم.

صادق سعیدی رییس اداره کتابخانه های شهرستان آبدانان نیز به خبرنگار تابناک گفت:خوشحالم از کسب موفقیت همکاران کتابدار واین ثمره عشق وعلاقه همکاران وتلاش مستمر تمام همکاران که در کنار هم برای ازتقا سطح مطالعه در شهرستان آبدانان بی وقفه تلاش می کنند .

سعیدی افزود :شهرستان آبدانان داری 5باب کتابخانه عمومی و تعداد 3220عضو فعال است  که در طول سال گذشته تعداد 1204 برنامه فرهنگی و ترویجی برای گسترش فرهنگ مطالعه دربین سنین مختلف داشته است .

وی درخصوص کسب موفقیت های همکاران بیان داشت: در هفته کتاب امسال کتابداران کتابخانه عمومی امیرکبیرخانم سبزی مسئول برتر استان خانم ولی زاده کتابدار برتر استان ،خانم مومنی کتابدار برتر کشوری شدند
و کتابخانه دکترشریعتی سراب باغ به مسئولیت خانم فاطمه یوسف وند بعنوان کتابخانه برتر استان شناخته شد و زینب شیخی عضو فعال استان از کتابخانه شهیدطهماسبی سرپله کسب کردند .

سعیدی یادآور شد: این موفقیت ها نشان از زحمات تک تک همکاران عاشق کتاب وکتابخانه در طول یک سال بوده وبه نوبه خودم این موفقیت ها را خدمت همکاران عزیز و مردم شایسته و فرهنگی شهرستان آبدانان تبریک عرض می کنم. ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار