مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت:راهبردی بسیج با تدبیر امام راحل تاسیس شد و بخشی از حماسه های پیروزی بخش در دوران هشت سال دفاع مقدس مرهون رشادت ها و فداکاری بسیج بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 21 November 2022

به گزارش تابناک ایلام؛،  سرهنگ محمد حسن فولادی در نشست تخصصی جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج شجره طیبه انقلاب بوده و خواهد بود.

وی تصریح کرد: تفکر راهبردی بسیج با تدبیر امام راحل تاسیس شد و بخشی از حماسه های پیروزی بخش در دوران هشت سال دفاع مقدس مرهون رشادت ها و فداکاری بسیج بوده است.

وی افزود: بسیج بعد از دوران دفاع مقدس اسلحه جنگی را به زمین گذاشت و سلاح سازندگی را به دست گرفت و هر جایی که سختی و بحرانی در مسیر انقلاب پیش آمد بسیج پیشران و عبور دهنده انقلاب از پیچ ها و گردنه های سخت بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام بیان کرد: هر کدام از اساتید و پیشکسوتان دفاع مقدس می تواند زمینه ساز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای تبیین دستاوردها و توانمندی های نظام اسلامی در بین نسل جوان باشد.

فولادی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه در حوزه جهاد تبیین است که می‌تواند تاثیر گذار باشد همین دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز کرد: دفاع مقدس ،قله افتخار نظام‌ و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی در منطقه حرف اول را می زند و حیات خلوت نظام سلطه را تحت تاثیر خود قرار داده است به برکت نظام مقدس اسلامی است.

فولادی یادآور شد: اگر امروز شکاف نسلی موجب شده است که مشکلاتی در سطح جامعه به وجود آید به دلیل این است که خوب نتوانسته ایم فرهنگ دفاع مقدس را سینه به سینه به نسل جوان منتقل کنیم و ما غفلت کردیم و رشادت ها و فداکاری های رزمندگان و جانبازان و شهدا را به نسل جوان منتقل نکرده ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانشجو از موزه دفاع مقدس بازدید کردند، افزود: بازدید از موزه دفاع مقدس و یادمان های دفاع مقدس به طور قطع تأثیرگذار خواهد بود و باید تلاش شود که با حضور پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس با حضور در بین نسل جوان ارتباط بسیار خوبی بین این نسل و دفاع مقدس برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد جاری و ساری است که بیست نفر از اساتید حوزه دفاع مقدس داریم که هم اکنون در سطح دانشگاه های استان تدریس می کنند.

گفتنی است، در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاه های ایلام‌ در خصوص جهاد تبیین با محوریت فرهنگ دفاع مقدس به بحث و تبادل نظر پرداختند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار