امسال؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این زمینه ۳۳۷ نفر مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۱۰۷۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 21 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حمید رضا واعظی زاده افزود: امسال، برای نخستین بار در استان برای دهک‌های پایین جامعه در یکی از مناطق محروم استان طرح تعاونی مشاغل خرد خانگی ایجاد شد.

 

وی بیان کرد: در مدت یاد شده همچنین پنج تعاونی استان در زمینه صنایع دستی شامل گلیم، گبه، جاجیم، سفال، فرش و تابلو فرش به ارزش سه هزار و ۵۰۰ هزار دلار به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادرات داشته اند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۳۰ طرح تعاونی دیگر در استان برای استفاده از تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند، ادامه داد: مقدمات راه اندازی شرکت تعاونی عمران و توسعه شهری با هدف حمایت از تعاونی‌های فعال در شهرستان بویراحمد در دست اجرا است و به زودی راه اندازی می شود.

 

واعظی زاده با بیان اینکه برای تقویت بنیه تعاونی‌ها، امسال ۳۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض به پنج طرح تعاونی استان پرداخت شد، گفت: با ایجاد و توسعه این طرح‌های تعاونی شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد استان خواهیم بود و بنابراین باید با توجه به سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرایی متولی به تقویت تعاونی‌ها بپردازند.

 

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۳۱۵ تعاونی فعال و در دست اقدام در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که فرصت‌های شغلی ایجاد شده به واسطه این طرح ها ۲۳ هزار نفر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار