رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: یک هزار و ۱۲۰میلیارد ریال غرامت به حساب کشاورزان خوزستانی که سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی و تنش آبی محصول آنان از بین رفت واریز شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ 20 November 2022

محمد آلاله روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:بیشترین غرامت به کشاورزان دیم کار گندم و دامداران خسارت دیده پرداخت شده است.

وی گفت: در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال غرامت تایید شده ناشی از خشکسالی سال زراعی گذشته وارد سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان شده و باقی مانده آن که حدود۸۸۰ میلیارد ریال است نیز به زودی به حساب کشاورزان و دامداران واریز خواهد شد.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه افزود:بخشی از خسارت وارده به کشاورزان و دامداران که محصول و دام خود را بیمه کرده‌اند وارد سامانه خواهد شد تا در مراحل بعدی پس از تایید به تولیدکنندگان خسارت دیده استان خوزستان پرداخت شود.

سال زراعی گذشته حدود ۸۰هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی و کم آبی نابود شد و بخشی دیگری از گندم دیم نیز باردهی ناچیزی داشتند.

 

کشاورزان و دامداران خوزستانی محصول و دام خود را بیمه کنند

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از عموم کشاورزان و دامداران خوزستانی خواست محصول و دام خود را در برابر خشکسالی ، کم آبی و دیگر حوادث غیرمترقبه بیمه کنند.

آلاله با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرکشت پاییزه و زمستانه خواهد رفت افزود: کار بیمه گری زمین های کشاورزی و دام استان شروع شده است.

کشت پاییزه در خوزستان از نیمه دوم مهرماه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

وی گفت:دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی ، ۵۵درصد حق بیمه محصولات کشاورزی و دام را پرداخت می‌‎کند.

سال زراعی گذشته با وجود خشکسالی شدید و تنش آبی ، حدود ۱.۶میلیون تن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان یک میلیون و ۳۵۰هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

شوش با خرید تضمینی ۲۲۰هزار تن گندم در خوزستان رتبه برتر را کسب کرد.

استان خوزستان با تولید حدود ۱۷.۵ میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، فرآورده دامی و لبنی و عسل به تنهایی ۱۴درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید کرده و از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

خوزستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد ولی در صورت تامین آب ، زهکشی و تسطیح زمین‌ها و توسعه کشت گلخانه‌ای امکان افزایش سطح زیرکشت تا ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.

نیشکر ، گندم ، برنج ، مرکبات سردسیری و گرمسیری ، خرما ، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای ، جو ، چغندرقند و محصولات جالیزی ، سبزی و صیفی و انواع گل از مهمترین تولیدات کشاورزی خوزستان است.

برچسب ها: کشاورزی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار