استاندار سمنان گفت: ۲۳۲ میلیارد تومان طی یکسال گذشته در استان برای توسعه حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات هزینه شد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹ 16 November 2022

به گزارش تابناک سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای فضای مجازی استان سمنان در سالن اجتماعات غدیر استانداری ابراز داشت: ۲۸۳ روستا از ۳۰۷ روستای استان سمنان دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند که از شاخص‌های توسعه متوازن در استان است.

وی گفت: استان سمنان معبر عبور فیبر نوری کشور و دارای حساسیت و اهمیت فراوان است و باید هوشیار بود.

وی بیان کرد: دشمنان در گذشته کشور را درگیر جنگ نظامی کردند که هشت سال دفاع مقدس گواه این گفته است و اکنون دشمن در فضای مجازی و حملات سایبری به دنبال پیشبرد اهداف شوم خود است و باید هوشیار بود.

استاندار سمنان تصریح کرد: ارتقای سواد رسانه‌‎ای و تولید محتوا به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین و اقناع افکار عمومی برای خنثی‌سازی دسیسه دشمنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: به منظور ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه جلسه‌ای با ۱۰۰ فعال فضای مجازی در استان سمنان برگزار شد و اولین همایش مدیران فضای مجازی با حضور ۲۰۰ فعال فضای مجازی از دیگر اقدامات در استان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه میانگین نرخ با سوادی در استان ۱.۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: سمنان‌، پس از خراسان رضوی ، دومین استان کشور است که دارای پارک‌ اقتصاد دیجیتال است.

قاسم خالدی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز شورای عالی فضای مجازی کشور در اولین شورای فضای مجازی استان سمنان حضور داشت.

تشکیل مرکز ملی فضای مجازی کشور از دستاوردهای مهم است که به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و رییس جمهور رییس شورای عالی فضای مجازی است و در استان‌ها استانداران رییس شورا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار