رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی :
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سالزراعی 93-94 حدود 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که به نسبت سال گذشته رشد زیادی را داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 07 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر حل موانع سند تدبیر و توسعه آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

وی با ارائه گزارشی از روند اجرای سند تدبیر و توسعه در بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر در سامانه اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کشاورزی هر شهرستان ثبت شده و پهنه‌بندی تولید سالم محصولات را تهیه کرده‌ایم و قادر به رصد تمام کارشناسان فعال بوده و 121 همکار جهادکشاورزی در این سامانه فعال هستند و اطلاعات اختصاص نیز قابل دسترسی است.

مهندس مهری یادآور شد: در این سامانه اطلاعات عمومی مربوط به فعالیت‌های بهره‌برداران ثبت شده و در نخستین مرحله فعالیت‌های زنبورداران ثبت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: حدود یک هزار نفر ناظر نیز در زمینه اجرای سند تدبیر جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی فعال هستند که روند اجرای این سند را دنبال می‌کنند.

وی افزود: این سند به صورت ابتکاری در کشور ویژه آذربایجان‌شرقی در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم الگوی مناسبی در سطح کشوری ارائه دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: 9 هسته کلیدی در سند تدبیر جهادکشاورزی وجود دارد که مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی است.

وی یادآور شد: تولید سالم و قابل رقابتی نخستین کلید هسته‌ای است و امسال در همین زمینه تمام مزارع سیب‌زمینی و پیاز نمونه‌برداری باقیمانده نیترات شده و در زمینه تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک نیز قدم‌های موثری برداشته شده است.

مهندس مهری در ادامه سخنان خود بر حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران تاکید کرد و گفت: حمایت‌هایی تا 40 درصد اعتبار لازم برای تولید محصولات سالم صورت می‌گیرد اما همکاری سازمان صنعت معدن و تجارت در قیمت‌گذاری محصولات کیفی‌تر باید مورد توجه باشد.

وی ساماندهی بازرگانی محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: امسال تاکنون خرید تضمینی گندم و بذر گندم در مجموع حدود 400 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که به نسبت سال گذشته حدود دوبرابر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :