کد خبر: ۱۰۷۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 12 November 2022

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی نه تنها پاسخگو خبرنگاران نیست بلکه عملکرد وی باعث نارضایتی فعالان این عرصه نیز شده است. در یک نظر سنجی در پایگاه خبری تجهیزات پزشکی ۷۰.۴۵ درصد به عملکرد وی نمره ضعیف داده اند.
در هفته‌های گذشته خبرنگار حوزه سلامت یکی از خبرگزاری ها در گزارشی اعلام کرده است که روح الله مزینانی که بر کرسی ریاست اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تکیه زده است در برابر مشکلات به وجود آمده این صنعت از جمله کمبود کیت‌های آزمایشگاهی، قاچاق کیت‌های آزمایشگاهی، کمبود و گرانی تجهیزات پزشکی از جمله تست قند خون و دیگر موارد مربوط به این اداره نه تنها پاسخگو نیست بلکه به سؤالات خبرنگاران نیز اعتنایی ندارد.
جالب است روز پنج شنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ پایگاه خبری تجهیزات پزشکی آیمد ۹۰ اقدام به نظر سنجی در رابطه با عملکرد رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو کرده است.
این نظر سنجی که ۶ مؤلفه را برای عملکرد مزینانی در نظر گرفت، عبارت است از
۱. قدرت تصمیم گیری فردی و نگاه استراتژیک
۲. استفاده از خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات شتابزده
۳. نگاه عادلانه و متوازن به تشکل‌های صنفی
۴. میزان پایبندی به شعار سال
۵. سرعت پاسخگویی به درخواست‌های شرکت‌های تولیدی و وارداتی
۶. هویت بخشی و ارتقای جایگاه تجهیزات پزشکی در سازمان غذاو دارو
در آخرین نتایج این نظر سنجی، ۷۰.۴۵ درصد به گزینه عملکرد ضعیف وی رأی داده‌اند. از بین شرکت کنندگان ۳.۴۱ درصد گزینه عالی ۳.۴۱ درصد گزینه متوسط و ۲۲.۷۳ درصد گزینه خوب را انتخاب کرده‌اند.
تعدادی از سؤال‌های خبرنگار این حوزه از رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو که بی پاسخ مانده، در رابطه با این موضوع است که چه کسی یا کسانی از اینکه آزمایشگاه‌ها مجبور به خرید کیت با ۷ برابر قیمت آن باشند، سود می‌برند.
چرا اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی که متولی و مسئول این امر است و ورود به آن به غیر از برای افرادی خاص آن هم در روز‌های خاص و با هماهنگی قبلی! ممنوع است، این کمبود را انکار می‌کند؟
چرا باید تأمین کنندگان با کلی طلب از اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی، هر روز با محدودیت‌ها و قوانین خلق الساعه روبه رو شوند تا هرچه بیشتر تأمین بازار برای آن‌ها به تأخیر بیفتد و مشکل شود، اما کیت‌های قاچاق از ترکیه و عراق با کیفیت نامعلوم دربازار فراوان باشد؟
و اینکه چرا جلوی واردات مواد اولیهٔ تهیه و تولید کیت‌ها و یا واردات کیت‌های دستگاه‌های پیشرفته را گرفته است؟
متاسفانه خبرنگار این حوزه در صورت تماس‌های مکرر با روح الله مزینانی، سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی در رابطه با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی موفق به گفتگو با وی نشد. وی انجام مصاحبه را به روابط عمومی سازمان غذا و دارو ارجاع می‌دهد.
با توجه به اینکه عمده مخاطبان پایگاه خبری آیمد ۹۰ از فعالان صنعت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی هستند. با توجه به نمره‌ای که مزینانی از این نظر سنجی کسب کرده است می‌توان فهمید عملکرد وی مورد قبول تعداد زیادی از فعالان این صنعت نیست.
البته باید نگاهی دقیق به معاونت پخش تولید و معاونت بخش واردات و مشاوران و حتی برخی از کارشناسان این اداره داشت که با بهانه جویی‌ها و اشکال تراشی‌های بی مورد و شاید هم برای رسیدن به برخی اهداف ناسالم باعث اخلال و نارضایتی در جامعه آزمایشگاهی شده اند.
حالا باید ببینیم مزینانی تا چه زمانی بر صندلی ریاست این اداره تکیه زده است و تا پایان دوران ریاست خود چه بر سر صنعت تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار