معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از کسب رتبه ۱۷ این دانشگاه در بین دانشگاه های جامع کشور و قرار گرفتن در جمع ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور در حوزه«فناوری و نوآوری» در جدیدترین رتبه بندی ISC برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 09 November 2022

به گزارش تابناک اردبیل، جبرائیل رزمجو ظهر امروز اظهارکرد: جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه­‌‌های جامع کشور در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با ۴ پله صعود نسبت به دوره گذشته از رتبه ۲۱ به ۱۷ ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: رتبه ­‌بندی دانشگاه‌­های کشور هر ساله از طرف ISC و بر اساس معیارهای مختلف در شش حوزه آموزش(با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش(با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری(با وزن ۲۰ درصد)، بین المللی سازی(با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی(با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات(با وزن ۵ درصد) انجام می­‌شود.

رزمجو گفت: رتبه دانشگاه‌های کشور براساس هر کدام از معیارهای فوق به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد که در آخرین رتبه بندی منتشره، دانشگاه محقق اردبیلی بر اساس امتیازات کسب شده در حوزه «فناوری و نوآوری» با کسب رتبه ۸ توانست در جمع ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در این رتبه بندی اطلاعات پژوهشی مربوط به بازه زمانی ۲۰۱۹-۲۰۱۷ و اطلاعات پرسشنامه‌ای مربوط به بازه زمانی ۱۳۹۸-۱۳۹۶ مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به افزایش کیفیت تولیدات علمی و محصولات فناورانه و نوآوری در سال‌های اخیر امید می‌رود که به فضل الهی و با حمایت مسئولان استانی و ملی در سال­‌های آتی شاهد ارتقای جایگاه دانشگاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های به دست آمده و رشد دامنه دار دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی‌های مختلف ملی و بین المللی با وجود تحریم ‌های بین المللی، مرهون تلاش‌های روز افزون همکاران هیات علمی توانمند، دانشجویان مستعد و کارکنان پرتلاش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار