معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه (شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار) با پیگیری‌های انجام شده تا ۲ هفته آینده رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 09 November 2022

به گزارش تابناک سمنان، سعید کساییان در این باره ابراز داشت: کمبود دارو به دلیل شیوع زیاد بیماری‌های تنفسی حاد مانند آنفلوآنزا و در برخی موارد افزایش درخواست‌های معقول یا نامعقول برای تجویز آنتی‌بیوتیک و سرم است.

وی ادامه داد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیگیر رفع مشکل کمبود دارو در استان است و بر اساس رایزنی‌های انجام شده طی ۲ هفته آینده وضعیت دارو بهبود می‌یاید.

استفاده از ماسک، لازمه پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: روند شیوع کرونا کُند و شیوع آنفولانزا افزایشی است، از این رو برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌های تنفسی، ماسک زدن اولویت همگان باشد.

وی افزود: بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آنفلوآنزا همواره در فصل سرد سال شیوع پیدا می‌کند و این بیماری موضوع جدیدی نیست و قدمت شیوع آن نزدیک به یک قرن است.

کساییان اضافه کرد: طی سه سال گذشته به دلیل برگزاری مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک توجه بیشتری می‌شد و شهروندان کمتر درگیر آنفلوآنزا بودند. 

کودکان ناقلان بیماری ویروس؛ تزریق واکسن کرونا و آنفلوآنزا جدی گرفته شود 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کودکان در زمینه ابتلا به ویروس ها بیشتر ناقل هستند و به افراد خانواده منتقل می کنند؛ بیماری که مهر ماه در استان سمنان و نقاط مختلف کشور شیوع یافت شبه آنفولانزا بود.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وتزریق واکسن کرونا برای همه افرادی که ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنان گذشته باشد و همچنین تزریق واکسن آنفولانزا از جمله راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی در فصل سرد سال است.

کساییان یاد آور شد: واکسن کرونا برای گروه‌های هدف از جمله کادر درمان که در ارتباط مستقیم با بیماران مبتلا به آنفولانزا هستند رایگان انجام می‌شود و در گام بعدی، در صورت تامین واکسن آنفلوآنزا، واکسیناسیون جامعه هدف مانند افراد دارای بیماری‌های صعب‌العلاج شامل بیماران سرطانی و افراد تحت درمان داروهای شیمیایی و سالمندان بالای ۶۵ سال به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تمامی افراد و کودکان از سن ۲ سالگی به بعد می‌توانند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند و از آنجایی که بین ۶ تا هفت هفته پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا،  آنتی بادی در بدن تولید می‌شود، افراد هر چه زودتر با تهیه واکسن از داروخانه‌های شهر نسبت به تزریق اقدام کنند. 

 شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، دامغان، سرخه، آرادان و گرمسار جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است و شهرستان‌های شاهرود و میامی جزو مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار