قروه- «علی شرف بیانی» به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قروه معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۷۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 09 November 2022

به گزارش تابناک کردستان، مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان قروه روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان در این مراسم اظهار داشت: دستگاه قضائی به عنوان یک نهاد تأثیرگذار در نظام حاکمیتی نقش و کارکردهای ویژه ای دارد.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: مدیر دستگاه قضائی باید مظهر عدالت، شجاعت، اقتدار و استقلال باشد و در طراز بیانیه گام دوم انقلاب و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در این بیانیه عمل کند.

وی افزود: بر اساس آمار، میزان تردد ارباب رجوع به دادگستری استان به طور روزانه میانگین ۲۰ هزار نفر است و کارکنان دستگاه قضائی استان علیرغم افزایش سالانه ورودی پرونده‌ها به دادگستری با زحمات شبانه روزی خود و روحیه و کار جهادی مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به رئیس جدید دادگستری قروه و کارکنان دادگستری و سایر دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی بر لزوم تعامل دوسویه درون سازمانی و تعامل برون سازمانی تاکید کرد و گفت: این تعامل ارزنده می‌تواند در جهت اجرای سند تحول قضائی بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: محورها و سیاست‌های عمده سند تحول قضائی، شامل کاهش متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، پیشگیری از جرم و … است که با تدبیر رئیس قوه قضائیه و از ابتدای امسال و در راستای اجرایی شدن سند تحول، برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ برای تمام استان‌های کشور تدوین و ابلاغ شد و تحقق این برنامه در دادگستری استان کردستان با جدیت و برنامه ریزی مدون در حال اجراست.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: دستگاه قضائی در جریان اغتشاشات اخیر به صورت متمرکز بر رسیدگی قاطع به پرونده مخلین امنیت ورود کرده و ضمن تفکیک بازداشت شدگان، با جمع آوری ادله و مستندات لازم و صدور احکام متناسب و قاطع در مقابله با این جریان اقدام نموده است.

وی افزود: خارج نشینان مرفه بی درد، در جریان اغتشاشات اخیر با برنامه ریزی و تمرکز بر بحث مذهب و قومیت‌ها در کشورمان سعی در تفرقه افکنی میان مردم و همچنین اختلال در اقتصاد کشور داشتند.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: نظام سلطه با طوفان رسانه‌ای خود سعی می‌کنند تا مخاطب شأن بدون تحلیل، اخبارشان را تصدیق نماید و این وظیفه همه ما است که با عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، پاسخ فتنه‌های دشمن را بدهیم البته خوشبختانه ملت غیور ایران و بخصوص کردستانی‌ها با شرکت پرشکوه در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان امسال پاسخ مناسبی به این فتنه دادند.

در پایان این مراسم از خدمات سیدجلال حاجی نصیری تقدیر شد و علی شرف بیانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان قروه معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار