تفاوت این پارتیشن ها در چیست و هر کدام از آنها برای چه محیطی مناسب تر هستند؟برای پاسخ به این سوالات این مقاله را به نقل از جویشگر تا انتها مطالعه کنید .
کد خبر: ۱۰۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 30 October 2022

پارتیشن ام دی اف و ویژگی های آن

انواع پارتیشن ها کدامند و کاربرد آنها به چه صورت است؟

یکی از انواع پارتیشن، پارتیشن های ام دی اف هستند. این پارتیشن ها دو نوع متفاوت تک جداره و دو جداره دارند که در ادامه به ویژگی ها و تفاوت های آنها میپردازیم. 

جنس این پارتیشن ها همانطور که از نام آنها پیداست MDF است و بیشتر در دکوراسیون اداری کاربرد دارد. 

ام دی اف از فشردن بسیار زیاد کاغذ و ورقه های چوبی به یکدیگر ساخته شده است و علاوه بر ساخت پارتیشن، کاربرد های زیاد دیگری مانند ساخت کابینت، تولید کفی های تخت و ... دارد. از مزایای این محصول میتوان به قیمت مناسب، استحکام بالا، قابلیت رنگ پذیری، سهولت شستشو و زیبایی بی نظیر آن اشاره کرد. 

دکوراسیون اداری دو نوع رایج پلان باز و پلان سلولی دارد که در پلان سلولی عموما از پارتیشن ها برای شخصی سازی فضای اداره و ایجاد اتاق کوچک برای هر کارمند استفاده میشود. این پارتیشن ها در دو ارتفاع کوتاه، معمولی و بلند عرضه میشوند که پرطرفدار نوع آن پارتیشن ها با ارتفاع متوسط هستند. زیرا هم فضای مناسبی ایجاد میکنند و از طرفی چون ارتفاع آنها کوتاه تر از سقف است، اجازه تهویه هوا بین اتاق ها را میدهند و نیازی به تهویه جداگانه هر اتاق نخواهد بود. 

جنس این پارتیشن ها طوری طراحی شده که در دراز مدت زیبایی روز اول خود را حفظ میکند، به سادگی شکسته نمیشوند و ظاهر زیبا و مدرنی دارند. شما میتوانید با توجه به تم رنگی اداره و یا خانه خود، از رنگ روشن پارتیشن های ام دی اف تا رنگهای تیره را تهیه کنید و لذت ببرید. 

پارتیشن های ام دی اف تک جداره 

این پارتیشن ها از یک لایه ام دی اف ساخته شده اند و دارای ستون های فلزی متعددی هستند که این ستون ها حکم نگهدارنده و پایه ورقه های ام دی اف را دارند. یکی از روش ها برای نصب این پارتیشن ها، ترکیب آنها با شیشه است به طوری که بخشی از ارتفاع بالایی پارتیشن را شیشه نصب میکنند. ترکیب شیشه و پارتیشن ام دی اف ترکیبی کلاسیک محسوب میشود و از گذشته تا امروز طرفداران خودش را داشته است. 

ظاهر یکدست و زیبای پارتیشن های تک جداره از دیگر مزیت های آن به حساب می آید.

یکی از معایب پارتیشن های ام دی اف تک جداره این است که عایق صدا نیستند و ممکن است صدای کار یا صحبت کارمندان از پازتیشین ها به راحتی عبور کند. لذا اگر دنبال پارتیشنی هستنید که به خوبی عایق صدا باشد و به نوعی فضا را آکوستیک کند، پیشنهاد کارشناسان ما به شما این است که پارتیشن های دو جداره تهیه کنید. 

در نظر داشته باشید که اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید خرید پارتیشن های تک جداره گزینه مناسب تری برای شما محسوب میشوند. 

پارتیشن های ام دی اف دو جداره

از مزایای این پارتیشن ها این است که قابلیت نصب تجهیزات، سیم ها و کابل ها را بین دو دیواره خارجی و داخل خود (درون داکت) دارد و همین موضوع باعث زیبایی و ظاهر یکدست آن میشود. علاوه بر این، این پارتیشن ها نسبت به نوع قبلی، قابلیت انتقال صدای کمتری دارند و تا حدی عایق صدا محسوب میشوند. 

این دیواره های جدا کننده بسیار مستحکم هستند و لرزش کمتری نسبت به نوع تک جداره دارند. همچنین چون مقاومت بیشتری دارند، در کوتاه مدت آسیب ندیده و نیاز به تعمیرات ندارند. لذا در بلند مدت در هزینه های شما صرفه جویی میکنند. 

به دلیل اینکه این پارتیشن ها نسبت به نوع قبلی ام دی اف بیشتری دارند، قیمت بالاتری دارند و گران تر هستند. 

برای خرید انواع پارتیشن ها در رنگ ها و انواع متفاوت میتوانید به سایت جویشگر مراجعه کنید. در این سایت انواع عرضه کنندگان پارتیشن های تک جداره و دو جداره کسب و کار خود را آگهی کرده اند و شما میتوانید پس از مقایسه قیمت و کیفیت، پارتیشن مورد نیاز خود را برای فضای خود خریداری فرمایید. 

علاوه بر تک جداره یا دو جداره بودن پارتیشن ها، این محصولات از بعدی دیگر نیز دسته بندی میشوند که این دسته بندی مربوط به ثابت بودن یا متحرک بودن آنهاست. 

خرید پارتیشن متحرک

پارتیشن های متحرک که با نام پارتیشن های جمع شونده یا پارتیشن های شناور نیز شناخته میشوند، قابلیت جابجایی و جمع و باز شدن را دارند. 

حرکت این پارتیشنها روی یک ریل که در قسمت پایینی محصول تعبیه شده است انجام میپذیرد. جمع شدن این محصول قابلیت های بی نظیری برای اداره شما فراهم میکند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. 

برای مثال اگر بخواهید فضای اداره خود را از حالت یکنواخت خارج کنید میتوانید برای مدتی پارتیشن ها را جمع کنید و پلان باز دکوراسیون اداری را اجرا کنید و دوباره پس از مدتی پارتیشن ها را سر جای قبلی خود برگردانید.

یا مثلا اگر بخواهید جلسه بزرگی ترتیب دهید و نیاز باشد همه کارمندان در جلسه یا همایش حضور داشته باشند، به راحتی میتوانید پارتیشن ها را جابجا کنید. 

از دیگر کاربرد های پارتیشن های اداری میتوان به مخفی سازی فضای سرویس بهداشتی یا نمازخانه در اداره ها اشاره کرد. 

استفاده از پارتیشن های متحرک یک راه حل هوشمند برای استفاده بهینه از فضای کوچک اداره است. قیمت این نوع پارتیشن ها نسبت به نوع ثابت آن مناسب تر است و همچنین در طرح ها و رنگ های متفاوت تولید میشوند. لذا در عین حال که صرفه اقتصادی دارند، زیبایی بی نظیری داشته و فضای شما را منحصر به فرد میکنند. 

جنس این پارتیشن ها اعم از ام دی اف، آلومینیوم و شیشه ای هستند که نوع ام دی اف آنها که در این مقاله درباره آنها توضیح مفصلی دادیم، رایج تر هستند. 

این پارتیشن ها نیاز به نصب خاصی ندارند و به راحتی میتوان آنها را جابجا کرد و دکوراسیون جدیدی را امتحان کرد. 

انواع مختلف پارتیشن های متحرک عبارت است از ریلی، چرخ دار، تا شو، لولایی هستند که هرکدام از آنها با توجه به نیاز و فضای شما میتواند مزایا یا معایبی داشته باشند. 

پارتیشن متحرک ریلی

در این نوع پارتیشن ورقه ها از بالا و پایین روی ریل متصل هستند و برای باز شدن ورقه ها از هم دور شده و برای بسته شدن باید ورقه ها را به یکدیگر نزدیک کرد. 

پارتیشن متحرک چرخ دار

در پایین این پارتیشن ها چرخ تعبیه شده است و از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به آکاردئون دارند. 

پارتیشن متحرک لولایی

نحوه اتصال این پارتیشن ها به یکدیگر از طریق لولا هاست و در کنار ورقه های ام دی اف تعدادی لولا وجود دارد که ورقه مورد نظر را با ورقه های مجاور متصل میکند. 

پارتیشن متحرک تاشو 

این پارتیشن ها از روی برش های ورقه ها تا میشوند و به این صورت باز و بسته میشوند. 

برای خرید انواع پارتیشن ها با جنس و ابعاد متفاوت و یا طراحی دکراسیون اداری میتوانید به سایت جویشگر مراجعه کنید، از آگهی های عرضه کنندگان این محصول دیدن فرمایید و با شماره های درج شده در آگهی ها تماس بگیرید.
علاوه بر این شما میتوانید کسب و کار خود را در این سایت آگهی کنید و بازاریابی هوشمندی را تجربه کنید. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار