کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 29 October 2022

سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه استان گیلان از ثبت روزانه بیش از ۸۰۰ تخلف تخطی از سرعت مجاز توسط دوربین‌های هوشمند نصب شده در محورهای برون شهری گیلان خبر داد.
بگزارش خبرگزاری تابناک گیلان رئیس پلیس راه استان گیلان از ثبت روزانه بیش از ۸۰۰ تخلف تخطی از سرعت مجاز توسط دوربین‌های هوشمند نصب شده در محورهای برون شهری گیلان خبر داد.

سرهنگ جاور صفاری اظهار داشت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف و یا حداقل تشدید آن می‌شود، تخطی از سرعت مطمئنه است.
وی افزود: به منظور جلوگیری از وقوع سوانح و حوادث رانندگی که به سبب افزایش سرعت غیرمجاز شدت می‌یابد، پلیس راه گیلان به قید فوریت تمهیدات ترافیکی لازم در این خصوص را از هم اکنون اتخاذ و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به کنترل تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سرعت غیرمجاز اقدام می‌کند.
رئیس پلیس راه استان گیلان در ادامه از مجهز شدن دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ثابت جاده‌ای به سیستم محاسبه میانگین سرعت به صورت مبدا و مقصد خبر داد و با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۸۰۰ تخلف تخطی از سرعت مجاز توسط دوربین‌های هوشمند نصب شده در محورهای برون شهری گیلان ثبت می‌شود تصریح کرد: در شش ماه اول سال ۱۴۰۱ برابر استعلام از سامانه دوربین‌های نصب شده در محورهای برون شهری استان گیلان حدود ۱۵۴ هزار تخلف سرعت ثبت و از طریق پیامک به مالکان خودرو ارسال شده است.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه بعضی از رانندگان در طول مسیر با دیدن هر دوربین سرعت خودرو را کاهش می‌دهند و به محض عبور از آن مجددا با سرعت غیرمجاز به مسیر خود ادامه می‌دهند خاطرنشان کرد: این افراد بی‌خبر از آنکه دوربین‌ها از نوع میانگین سرعت هستند، ناخواسته زودتر از زمان تعیین شده به دوربین بعدی می‌رسند و هوش مصنوعی سیستم، تخلف راننده را درک کرده و برای خودرو جریمه ثبت می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار