کد خبر: ۱۰۷۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 24 October 2022

مبل چرمی ، از عناصر زیبا و ظریف چیدمان داخلی بوده و به عنوان یکی از وسایل اصلی که زندگی روزمره در خانه حول آن متمرکز است، محسوب می شود. با توجه به اینکه چرم توانایی جذب هر چیزی که روی آن ریخته می شود را دارد بنابراین ، در صورت کثیف شدن باید فوراً تمام لکه ها از روی مبل چرمی تمیز شوند . در غیر این صورت ممکن است تمیز کردن مبل چرمی و پاک کردن لکه های روی سطح آن غیر ممکن شود.

به طور کلی هنگام کثیف شدن مبل چرمی در صورتی که چیزی در دسترس نداشته باشید استفاده از یک اسفنج یا پارچه مرطوب نیز مشکل را برطرف نموده و حتی گاهی اوقات کافی نیز است .

مراحل تمیز کردن مبل چرمی

قبل از هرگونه اقدامی ابتدا برچسب مراقبتی مبل را با دقت بخوانید، زیرا استفاده از مواد نادرست برای تمیز کردن مبل چرمی نه تنها باعث از بین رفتن لکه نمی شود بلکه ممکن است ظاهر مبل را نیز به طور غیر قابل برگشتی خراب کند. 

از استفاده از دستورالعمل های عامیانه و ترکیبات شیمیایی سوزاننده نیز خودداری کنید. قبل از استفاده از ابزارهای خاص ابتدا باید مطمئن شوید که برای محصولات چرمی مناسب هستند.

ترفند های تمیز کردن مبل چرمی

1.    گردگیری ایمن

با توجه به اینکه چرم یک ماده طبیعی است که دارای منافذ و چین های ریز زیادی است که با چشم دیده نمی شوند، هر روز زباله های کوچک و گرد و غبار وارد این منافع شده و باعث از بین رفتن درخشش و ظاهر جذاب چرم می شوند. بنابراین تمیز کردن منظم مبلمان چرمی یکی از کارهایی که می توانید برای نگهداری از مبلمان خود در طول زمان انجام دهید.

برای تمیز کردن گرد و غبار و خرده ریزه های جمع شده بر روی مبل چرمی می توانید از جاروبرقی استفاده کنید و با استفاده از نازل مخصوص آن گرد و غبار و زباله های کوچک را از روی سطح آن جمع کنید . فراموش نکنید که از فشار دادن بیش از حد برس یا نازل مخصوص جاروبرقی بر روی سطح مبل اجتناب کنید تا چرم تغییر شکل ندهد. همچنین از قوی ترین حالت مکش جاروبرقی استفاده نکنید. پس از جاروبرقی کشیدن گردوغبار باقی مانده را با استفاده از یک پارچه مرطوب نرم پاک کنید و برای جلوگیری از جذب رطوبت توسط چرم سطح مبل را با یک پارچه دیگر خشک کنید.

2. حذف سریع مایعات از روی مبل چرمی

چرم همانند پارچه رطوبت را به سرعت جذب نمی کند بنابراین در صورت ریختن چای ، آب میوه یا سایر مایعات بر روی مبل چرمی می توانید قبل از جذب شدن ، آن را از روی سطح مبل پاک کنید و مهم است که این کار را خیلی سریع انجام دهید.

3. پاک کردن لکه های موضعی روی مبل چرم

لکه های موضعی باید به محض مشاهده پاک شوند . در صورتی که چربی با منشاء مختلف با چرم تماس پیدا کرد آن را با یک پارچه خشک پاک کنید، در غیر این صورت لکه ، جذب شده و پاک کردن آن دشوار می شود. فراموش نکنید که برای پاک کردن لکه از روی مبل چرمی از آب یا حلال های دیگر استفاده نکنید.

برای پاک کردن لکه های ایجاد شده روی مبل چرمی می توانید از محلول ها و ترکیبات خاصی که مختص مبل های چرمی تولید شده و ایمن هستند استفاده کنید . این ترکیبات معمولاً بدون رنگ بوده و رد چربی از خود باقی نمی گذارند. علاوه بر این ، باعث افزایش طول عمر مبلمان و حفظ ظاهر آن ها نیز می شوند .این ترکیبات به دلیل دارا بودن نرم کننده در ترکیبات خود باعث نرم شدن چرم شده  وتغییر شکل و خراش روی سطح چرم را کاهش می دهند.

4    . خشکشویی مبل 

یک راه عالی برای داشتن مبل های تمیز و درخشان ، خشکشویی است خصوصا که در بسیاری از شهرهای بزرگ می توان با یک تماس از خدمات خشکشویی آنلاین استفاده کرد. 

در تهران ، خشکشویی آنلاین حباب ، تمام خدمات مرتبط با سفیدشویی و خشکشویی را انجام می دهد . مبل شویی در منزل غرب تهران ، خشکشویی لباس عروس و خشکشویی تشک خوشخواب تهران از خدمات خشکشویی حباب در تهران است . 

هنگام تمیز کردن مبلمان چرم چه کارهایی نباید انجام داد؟

برای شستشو و تمیز کردن مبلمان چرمی باید از محصولات خاصی استفاده کنید که مخصوص این گونه مبل ها تولید شده اند . با این حال نباید سعی کنید که با زور و یا استفاده از هر لکه بری، لکه ها را تمیز کنید زیرا چرم به مواد شیمیایی خانگی مانند پاک کننده های ساینده، روغن ها و لاک ها، سفید کننده، ترکیبات مبتنی بر آمونیاک و غیره واکنش ضعیفی نشان می دهد .

همچنین با توجه به اینکه مواد شوینده و صابون باعث پاک شدن روغن های محافظ از سطح چرم می شوند باعث از بین رفتن ظاهر چرم می شوند بنابراین باید از استفاده از این محصولات نیز خودداری کنید.

فراموش نکنید که استفاده از الکل، بنزین، استون و سایر حلال ها و پاک کننده های شیمیایی که خاصیت محافظتی و تغذیه ندارند می تواند باعث آسیب به سطح چرم شود . درست است که آنها لکه را قطعاً پاک می کنند اما ممکن است با از بین بردن لایه های بالایی ، شکل چرم را تغییر داده یا باعث ایجاد سوراخ های آشکاری بر روی آن شوند . علاوه بر این بوی بسیار قوی از خود به جای خواهند گذاشت که اصلا خوشایند نیست.

با توجه به اینکه چرم به سرعت خشک شده و دچار ترک می شود ، برای جلوگیری از این امر باید رطوبت فضایی که مبل چرمی در آن قرار دارد بهینه باشد. به طور کلی برای دستیابی به رطوبت بهینه در فضایی که مبل چرمی در آن قرار دارد رطوبت فضا نباید کمتر از ۴۰ درصد و بیشتر از ۶۰ درصد باشد . همچنین اتاق باید دارای تهویه مناسب باشد.

قرار دادن مبل چرمی نزدیک رادیاتور با حرارت بالا و سایر منابع گرمایی یا قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید نیز باعث خشک شدن چرم و ایجاد چین و چروک بر روی آن و ترک خوردگی چرم می گردد

برای سفارش خشکشویی انواع مبل در تهران با خشکشویی حباب تماس بگیرید. 

۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱

www.hobabb.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار