رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کمبود کادر قضایی از مهمترین مشکل دادگستری استان است و در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه ۱۲۷ پرونده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 19 October 2022

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست دادستان کل کشور با اعضای شورای قضایی و قضات شهر کرمان با اشاره به اینکه بیت الزهرا(س) به دلیل تعلق به سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از مکان‌های فرهنگی مقدس در شهر کرمان است، اظهار داشت: همواره تلاش می‌کنیم از معنویت این فضا در برنامه‌های مختلف دستگاه قضایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه کمبود کادر قضایی از مهمترین مشکل دادگستری کل استان کرمان است، بیان کرد: در حال حاضر میانگین ارجاع پرونده به هر قاضی در ماه 127 پرونده است که نشان دهنده کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان کرمان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای 32 حوزه قضایی است که 16 مورد از این واحدها به صورت دادگاه بخش و 16 واحد نیز به صورت دادگستری در استان فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 391 قاضی در استان کرمان، عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال 296 هزار و 677 پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شده است که 2.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

حمیدی با بیان اینکه در شش ماهه امسال 289 هزار و 162 پرونده به همت کارکنان قضایی و اداری مختومه شده که بالغ بر 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، گفت: میانگین نرخ رسیدگی در دادگستری استان 97.47 درصد است.

وی با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی در دادگستری استان کرمان 85 روز و درصد ابلاغ الکترونیک نیز 93 درصد است، افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری بیش از دو هزار رای جایگزین حبس صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها 99 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته، ادامه داد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه 96 درصد و در دادگاه های تجدید نظر 101 درصد است.

دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور نیز اظهار داشت: انسان اگر هدف خود را خدا قرار دهد، خداوند متعال متناسب با خلوص نیت و نکات ظریفی که در زوایای ذهن، دل و قلب شخص است به او توجه خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در سنگری که نشسته‌ایم مدعی هستیم می‌خواهیم جامعه را اصلاح کنیم که در قدیم الایام به عنوان عدلیه نامیده می‌شده است و امروز به عنوان دادگستری شناخته می‌شود، گفت: اگر از ظلم ظالمی حمایت کنیم و دفاع از حق مظلوم نداشته باشیم، خسران دنیوی و اخروی به دنبال دارد، پس باید همواره خود را در محضر خدا بدانیم و متوجه باشیم که یک ناظر عادل بر ما نظارت می‌کند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه کشور در مواجهه با تحریم‌ها و دشمنی‌های غداران عالم است، زیرا آنها ایران مقتدر را نمی‌خواهند و ایرانی ذلیل می‌خواهند و برای آنکه ایران ذلیل نباشد، باید مقاومت کرد، افزود: مسئولیت کار در دستگاه قضایی سنگین است و در این عرصه باید برای جلب رضایت خداوند تلاش کرد.

وی گفت: دستگاه قضایی احتیاج به کار جهادی دارد و باید با وجود مشکلات موجود از جمله کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و غیره در عرصه اجرای ماموریت‌های خود به شکلی جهادگونه تلاش کنیم.

وی از تلاش‌های قضات دستگاه قضایی استان کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: امیدوارم در اجرای عدالت و مسیر خطیری که عهده‌دار آن شده‌اید، موفق و مؤید باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار