مدیر کل اداره تعاون، رفاه و تامین اجتماعی کردستان:
سنندج- مدیر کل اداره تعاون، رفاه و تامین اجتماعی کردستان گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۷۴.۴۰ درصد از هدف‌گذاری‌ها برای اشتغالزایی در کردستان تحقق یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 07 October 2022

 

فرزاد پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کردستان اظهار داشت: امسال بر اساس هدف‌گذاری انجام گرفته تلاش شد که ۳۳ هزار و ۵۱۳ فرصت شغلی برای استان کردستان ایجاد شود.

پیشکاری با اشاره به ۲ برابر شدت ظرفیت اشتغال کردستان نسبت به سال گذشته ادامه داد: تا ۱۴ مهر ماه امسال تعداد ۲۴ هزار و ۹۳۶ شغل در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال خانگی و بهبود اقتصاد خانواده گفت: امسال ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در خصوص اشتغالزایی تبصره ۱۶ مربوط به دستگاه های حمایتی اذعان داشت:بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در بحث اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام خمینی، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی کردستان به متقاضیان پرداخت شده.

پیشکاری ادامه داد: هم اکنون کمیته امداد کردستان ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبارات پرداخت و ثبت اطلاعات را در سامانه رصد انجام داده است.


پیشکاری با اشاره به ظرفیت روستا در ایجاد اشتغال پایدار گفت: باید ظرفیت روستاهای مختلف و همچنین دستگاه‌ها و نهادهای خدمت رسان را شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با تمایلات و امکانات روستایی که می‌توان ایجاد کرد به یک مدل تجربه شده و اجرایی رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به بخش اشتغالزایی پایدار روستایی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد با توجه به برنامه‌ریزی و تاکید استاندار کردستان بر اشتغالزایی تلاش ویژه‌ای برای توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی در حال انجام و اجرای این واحدها از اولویت‌های مهم کاری مسئولان است.

وی ایجاد ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار کردستان، هدف ما پول پاشی و ارائه آمار نیست بلکه هدف ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در خصوص عملکرد شهرستانهای استان در بحث اشتغالزایی عنوان کرد: تا کنون شهرستان سقز با ۱۰۲ درصد، کامیاران ۹۳ درصد و شهرستان دیواندره با ۸۸ درصد توانسته اند سهم اشتغالزایی را محقق کنند.

پیشکاری اشتغالزایی را از اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و افزود: صیانت از نیروی کار، بهبود شرایط کار، تأمین ایمنی و سلامت شغلی کارگران و همچنین پیگیری بهبود وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران پرتلاش از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار