رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی همدان مطرح کرد؛
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مصرف پنج وعده غذایی در دانش آموزان توصیه کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 04 October 2022
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مصرف پنج وعده غذایی در دانش آموزان توصیه کرد.
 
به گزارش تابناک همدان، آرزو کاوه ای اظهار کرد: پنج وعده غذایی که باید مصرف شود سه وعده اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام است که در بین فاصله صبحانه تا ناهار یک میان وعده و فاصله ناهار تا شام نیز یک میان وعده دیگر باید مصرف شود.
 
وی افزود: کودکان در دوران مدرسه باید پنج وعده غذایی مصرف کنند تا انرژی لازم برای یادگیری را داشته باشند چرا که دانش آموزان در دوران مدرسه در سن رشد قرار دارند و در روند یکنواختی قرار دارند بنابراین برای تامین انرژی نیازمند مصرف مواد غذایی هستند.
 
کاوه ای با بیان اینکه هر کودک بسته به میزان تحرک و سرعت رشدش با دیگری متفاوت است، تصریح کرد: والدین باید برای فرزندانشان در مدرسه میان وعده در نظر داشته باشند.
 
وی ادامه داد: ممکن است یک دانش آموزان تحرک بیشتری داشته باشد، بنابراین این دانش آموز به تامین انرژی، نیاز بیشتری برای صرف میان وعده دارد.
 
کاوه ای ادامه داد: میان وعده باید بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری داشته باشد و ارزش غذایی لازم را دارا باشد، بنابراین مصرف چیبس، پفک، شکلات و سایر مصادیق به عنوان میان وعده ارزش غذایی نداشته و والدین نباید چنین مواد غذایی را در میان وعده کودکان بگنجانند.
 
وی به اهمیت مصرف صبحانه اشاره کرد و گفت: صرف وعده صبحانه در یادگیری کودکان بسیار موثر است و نخوردن وعده صبحانه تاثیر منفی بر قدرت یادگیری کودکان دارد.
 
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر مصرف شیر در وعده صبحانه توصیه کرد و گفت: بهتر است وعده صبحانه به صورت شیربرنج، فرنی و عدسی باشد که مواد مغذی داشته و در فرنی و شیر برنج نیز لبنیات و غلات وجود دارد که این نوع صبحانه بسیار مناسب و مفید است.
 
کاوه ای یادآور شد: والدین باید وعده شام را در ساعات ابتدایی شب مصرف کنند همچنین در ایام پاییز و زمستان زودتر بخوابند چرا که در غیر این صورت دانش آموزان هنگام ممکن است به سختی از خواب بیدار شوند و یا میل به صرف وعده صبحانه نداشته باشند که این امر تاثیر منفی در یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.
 
وی گفت: در روزهای پاییز و زمستان که هوا سرد می شود بهتر است وعده های صبحانه گرم استفاده شود و صبحانه هایی از قبیل نان و پنیر و گردو، فرنی، شیر برنج و عدسی، نان و کره و خرما و تخم مرغ بسیار مناسب است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: والدین میان وعده هایی را که در کیف کودکان قرار می دهند باید از مواد غذایی مناسب انتخاب کنند چرا که میان وعده از افت قندخون جلوگیری می کند و اگر میان وعده مناسب نباشد و ارزش غذایی نداشته باشد و از انواع تنقلات انتخاب شود کار درستی نیست و انرژی لازم برای دانش آموز تامین نمی شود.
 
وی گفت:  بهتر است والدین از دادن پول به فرزندانشان برای خرید میان وعده از بوفه مدرسه خودداری کنند و از ساندویچ های خانگی که تشکیل شده از نان و پنیرو گردو، نان و کره و پنیر، نان و ارده است، استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار