منصور امیریان با بیان اینکه برداشت برنج تا اواخر مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بالغ بر60 هزارتن شلتوک از مزارع زیر کشت برنج در کامفیروز تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: منصور امیریان با بیان اینکه برداشت برنج تا اواخر مهر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بالغ بر60 هزارتن شلتوک از مزارع زیر کشت برنج در کامفیروز تولید و روانه بازار شود.

او با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد مزارع به صورت مکانیزه برداشت می شوند، افزود: مزارعی که دچار خوابیدگی هستند یا درقطعات کوچک کشت شده اند و یا دارای رطوبت بالا هستند به صورت سنتی برداشت می‌شوند.

به گفته امیریان؛ کشت برنج در کامفیروز غالبا با بهره گیری از آب رودخانه‌ها و چشمه سار‌های موجود صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، آبیاری با شیوه غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد توسط کشاورزان با آبیاری تناوبی جایگزین شده است و آبیاری مزارع دو روز در میان انجام می‌شود.

امیریان افزود: تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از نبود زهکشی و افزایش عملکرد از دیگر مزایای آبیاری تناوبی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنج کامفیروزی به دلیل کیفیت بالا و عطر و طعم مناسب، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: مهمترین ارقام برنج تولیدی در این شهرستان رقم چمپای کامفیروزی و انواع لنجان است که بازار پسندی خوبی دارد.

شهرکامفیروز در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز و ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، برنج ، کامفیروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار