رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: کارت تکریم تنها به بازنشستگان اختصاص ندارد و همه سالمندان شیرازی که شرط سنی 60 سال سن به بالا را دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم، این کارت را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: مصطفی مشفقیان از توزیع کارت های تکریم سالمندی خبر داد و اظهار کرد: : سالمندان شیرازی که بیشتر از 60 سال سن دارند، می‌توانند از مزایای تخفیفی کارت تکریم استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به ارزش والای سالمندان، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به موضوع توجه به سالمندان و تکریم آن‌ها پرداخته است و پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در بیانات و احادیث خود به این موضوع پرداخته و بر ضرورت احترام به سالمندان تأکید داشته‌اند، لذا این موضوع مبتنی بر آموزه‌های دینی و تعلیماتی ما مسلمانان است که باید به آن بپردازیم.

مشفقیان اظهار کرد: سالمندان در توسعه اجتماعی و ایجاد فرهنگ عمومی مناسب می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند زیرا مراحل مختلف زندگی را طی کرده و تجارب بسیار دارند به همین منظور توجه به این قشر و بهره مندی از ظرفیت آنها را باید بیش از پیش در دستور کار قرار داد.

مشفقیان با اشاره به اینکه به همین منظور تاکنون 4 هزار و 300 کارت منزلت در بین افرادی که ثبت نام کرده و استعلام آنها انجام گرفته توزیع شده است؛ اضافه کرد: شخص سالمند با ارایه این کارت در همه مراکز زیر مجموعه سازمان فرهنگی شهرداری شامل فرهنگسراها، سالن های ورزشی، مراکز مشاوره، باغ های خانواده و... می توانند به صورت نیم بها از خدمات بهره ببرند؛ همچنین در باغ های خانواده علاوه بر شخص سالمند، خانواده وی نیز می توانند از نیم بها بودن ورودی استفاده کنند.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تاکید کرد: باتوجه به اینکه مباحث اجتماعی دربرگیرنده طیف وسیعی از آحاد مردم است، باید مطالعاتی در این زمینه‌ها صورت بگیرد و مواردی که موجب رفتار بهتر و زندگی بهتر می‌شود را مدنظر قرار داد، لذا سالمندان در شیراز نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و همه سازمان‌ها لازم ‌است با توجه به شرایط خود امکاناتی را در اختیار سالمندان قرار دهند.

مشفقیان گفت: به همین منظور تفاهم نامه ای با 5 دستگاه شامل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس و پارک سلامت روان بسته شده که خدمات ویژه قشر سالمند در شیراز و استان فارس در ابعاد گسترده تری ارائه شود.

انتهای پیام /س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار