شیراز در روزهای ۱۲ تا ۱۴ مهرماه میزبان مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» ویژه قرآنیان کانون‌های مساجد کشور است.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن «مدهامتان» ویژه قرآنیان کانون‌های مساجد کشور از امروز، ۱۲ مهرماه در شیراز آغاز خواهد شد. پذیرش و اسکان متسابقان در این مسابقات از صبح امروز آغاز شده است که محل اسکان بانوان خوابگاه علوم پزشکی و اسکان آقایان مهمانسرای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) است.

مراسم افتتاحیه این مسابقات در ساعت ۱۸:۴۵ در زیباترین مسجد فارس، مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

روز چهارشنبه، ۱۳ مهرماه برنامه متسابقان بعد از اقامه نماز صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، بازدید از موزه دفاع مقدس فارس و تجدید میثاق با شهدای گمنام خواهد بود و بعد از آن متسابقان به زیارت دسته جمعی مضجع مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خواهند رفت.

رقابت در این مسابقات به صورت رسمی از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه، ۱۳ مهر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد؛ مسابقات رشته قرائت تحقیق و ترتیل آقایان در دارالقرآن حرم مطهر و رشته‌های اذان و حفظ کل در حرم مطهر سیدمیرمحمد(ع) در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۱:۳۰ برگزار خواهد شد.مسابقات بخش بانوان هم در همان بازه زمانی در رواق دارالذکر حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

این مسابقات بعد از اقامه نماز ظهر و عصر از ساعت ۱۲:۳۰ تا ساعت ۱۳:۳۰ در همان مکان‌های مذکور ادامه خواهد داشت و در بازه زمانی ۱۳:۳۰ تا ۱۵ نیز استراحت و صرف ناهار خواهد بود و بعد از آن مجدداً رقابت‌ها تا هنگام نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

در روز پنج‌شنبه، ۱۴ مهرماه مجدداً برنامه‌ها با اقامه نماز صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز خواهد شد و در ساعت ۸:۳۰ رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان در همان رشته‌ها و مکان‌های ذکر شده تا هنگام ظهر ادامه می‌یابد. البته برای متسابقانی که مسابقات آنان تمام شده است برنامه بازدید از آرامگاه حافظ و سعدی در ساعت ۹ صبح تدارک دیده شده است.

در بخش بعدازظهر که رقابت‌ها پایان یافته است، مراسم اختتامیه در ساعت ۱۵:۳۰ آغاز خواهد شد که تا هنگام اذان مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت که در این مراسم هم علاوه بر مسئولان استانی، مسئولان کشوری و اساتید برجسته قرآن کریم حضور خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار