تولیت آستانقدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدحجاب‌ها عمدتاً متدین هستند و تظاهر به دین‌داری در بسیاری از آن‌ها در مراسم‌هایی همچون شب‌های قدر قابل مشاهده است و با منطق و استدلال باید آن‌ها را به حجاب دعوت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ 04 October 2022

ه گزارش تابناک رضوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد شهرک شهید رجایی مشهد حضور یافت و ضمن اقامه نماز جماعت طی سخنانی در جمع دانش آموزان به اهمیت فراگیری علم و دانش از منظر اسلام اشاره و با نقل حدیث «اطلبوا العلم من المهد الی اللحد» از پیامبر گرامی اسلام(ص)، ابراز کرد: فراگیری علم و دانش از اهمیت بسیار بالایی در اسلام برخوردار است و پیشوایان دین تأکیدات فراوانی نسبت به اهمیت علم‌آموزی داشته‌اند به‌طوری‌که با ظهور اسلام اعراب دوران جاهلیت از تاریکی جهل خارج و علم، خرد و استعداد در جامعه اسلامی ظهور و بروز یافت.

وی با بیان اینکه پس از مبعث رسول اکرم(ص) مسلمانان به برکت اسلام بزرگ‌ترین تمدن بشری را رقم زدند، عنوان کرد: رسول اکرم(ص) از میان اعراب دوران جاهلیت که از فرهنگ انسانی و عاطفی به دور و گرفتار بی‌خردی و رسوم جاهلی همچون زنده به گوری دختران بودند، توانست بزرگ‌ترین تمدن بشری را ایجاد کند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: با ظهور اسلام دوران جاهلیت پایان و دانشمندان مسلمان بسیاری در رشته‌های مختلف علمی ظهور و بروز یافتند، به‌طوری‌که مسلمانان پرچم‌دار علم، دانش و تمدن در جامعه بشری شدند.
وی ابراز کرد: وجود کتابخانه نشان‌دهنده علم و دانش و فرهنگ یک ملت است و آن روزگاری که در تمام اروپا یک کتابخانه نبود در کشورهای اسلامی کتابخانه‌هایی با ۱۰ ها هزار کتاب خطی وجود داشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ابراز کرد: متأسفانه به دلیل وجود پادشاهان و سلاطین نالایق و وابسته مسلمانان در گذر زمان از جایگاه ارزنده علمی خود فاصله گرفتند، زیرا از فرهنگ اسلامی فاصله گرفته شد. اسلام برای بشریت رفاه، امنیت، عزت، عظمت، پیشرفت و ترقی می‌خواهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت امربه‌معروف در حوزه حجاب اشاره و خطاب به دانش آموزان ابراز کرد: کسی با توهین، اهانت، ناسزا و مسخره کردن جذب دین نمی‌شود؛ اگر فرد بدحجابی در میان اطرافیان خود دارید با منطق و استدلال او را باید به حجاب دعوت کنید.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بدحجاب‌ها عمدتاً متدین و معتقد به دین هستند، تظاهر به دین‌داری در بسیاری از بدحجاب‌ها در مراسم‌ها و مناسبت‌هایی همچون شب‌های قدر قابل مشاهده است و اگر آن‌ها حجاب را به‌صورت شایسته رعایت نمی‌کنند ضعف از ما است که نتوانسته‌ایم با منطق درست مسائل و احکام اسلام را به آن‌ها منتقل کنیم، با سروصدا و قهر نمی‌شود، قهر برای مرحله آخر است.
وی دانش آموزان را به مطالعه کتب دینی در کنار علم‌آموزی توصیه و ابراز کرد: ارتقای معرفت، دانش و معلومات دینی موجب مصونیت انسان از گرفتاری در بسیاری از انحرافات می‎شود و همچنین دانشمند زمانی برای بشریت می‌تواند مفید باشد که از اخلاق و تدین برخوردار باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی دانش آموزان را به مطالعه در اوقات فراغت تشویق و اظهار کرد: عمر را باید غنیمت دانست و حتی اجازه هدر رفت لحظه‌ای از آن را نباید داد، باید دانست کشورهای پیشرفته در سایه تلاش و کوشش به موفقیت رسیده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه مادری در آینده یک ملت اشاره و اظهار کرد: دختران امروز مادران و آینده‌سازان فردا هستند، مردان و زنان آینده از دامان مادر به جامعه می‌روند لذا مادران نقش بسیار مهمی در شکوفایی یک جامعه دارند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: فرهنگ غربی نقش مادری را در جامعه کمرنگ کرده‌، حال اینکه مادر بودن هیچ منافاتی با فعالیت‎های علمی و اجتماعی زنان در جامعه ندارد، اگرچه ایفای نقش مادری کمتر از فعالیت اجتماعی نیست بلکه بیشتر نیز هست.
وی گفت: زمانی دختران می‌توانند نقش مادری و پرورش نسل آینده را به‌خوبی ایفا کنند که مزین به تقوا، معرفت، دانش و اخلاق دینی باشند تا بتوانند فرزندانی تربیت کنند که جامعه‌ای پاکیزه و خوب بسازند و در پیشرفت کشور اثرگذار باشند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان گفت: مجموعه مدارس امام رضا(ع) مرتبط با دستگاه عالم آل محمد(ص) است، لذا دانش آموزان آن ازهرجهت باید ممتاز باشند، به‌ویژه در حوزه‎های علمی، اخلاقی و معرفتی باید در میان سایرین سرآمد باشند؛ رفتار و عمل فارغ‌التحصیلان مدارس امام رضا(ع) باید ترویج دهنده و الگوی فرهنگ و سیره رضوی باشد.
گفتنی است، تولیت آستان قدس رضوی همچنین ضمن بازدید از دبیرستان متوسطه دوم امام رضا(ع) منطقه شهید رجایی که در منطقه کم برخوردار مشهد مقدس واقع شده است، دستور تأمین اعتبار 3 میلیارد تومانی برای تجهیز سالن ورزشی این مدرسه و احداث مجتمع آموزشی جدید با اعتبار بالغ بر 17 میلیارد تومان جهت پذیرش دانش آموز در مقاطع «ابتدایی» و «متوسطه یک» را در مجاورت این مدرسه صادر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار