استاندار یزد اعلام کرد؛
استاندار یزد ضمن اعلام خبر میزبانی یزد در چهارمین همایش بین المللی گردشگری و معنویت، گردشگری را یکی از مهمترین مزیت ها و فرصت های این استان دانست و گفت: برنامه های حوزه گردشگری استان متناسب با ملاحظات فرهنگی استان دنبال می شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 04 October 2022

«مهران فاطمی» در هفتمین نشست شورای توسعه گردشگری استان یزد که به منظور تصمیم گیری در خصوص برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری مذهبی و معنویت در یزد، ارائه شیوه نامه تشکیل شورای توسعه گردشگری در شهرستان‌های استان و ارائه گزارش سازمان صمت و اتاق بازرگانی استان در رابطه با مصوبات جلسه قبل در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، گردشگری را یکی از مزیت ها و فرصت های استان دانست و گفت: یکی از رویکردهای مهم در حوزه گردشگری، گردشگری مذهبی و معنوی است که برگزاری چهارمین همایش بین المللی گردشگری و معنویت به میزبانی یزد می تواند سبب معرفی بیش از پیش ظرفیت های استان در این حوزه شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره باید با نگاه به ظرفیت های استان برگزار شود، خاطرنشان کرد: ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز آینده، جلسه ای فی ما بین مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار یزد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و نماینده بخش خصوصی با دبیر علمی همایش برگزار و چارچوب اجرایی کار تدوین شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تشکیل شورای توسعه گردشگری شهرستان ها به ریاست فرمانداران اشاره و اظهار کرد: با توجه به ابعاد مختلف فرهنگی، زیرساختی و اقتصادی حوزه گردشگری و بین بخشی بودن مسائل آن، ایجاد شورایی جهت ایجاد هماهنگی های فرابخشی در این حوزه ضروری است.

فاطمی با بیان اینکه نقش شورای توسعه گردشگری هدایت، حمایت و تسهیلگری است، افزود: در قالب نشست های شهرستانی این شورا باید نقشه راه گردشگری شهرستان ها درصورت وجود؛ بازنگری و در صورت عدم برخورداری از آن؛ تدوین و نقش هر بخش در فعالسازی ظرفیت های گردشگری شهرستان ها تعیین شود.

وی با بیان این که قرارگیری برنامه‌های این حوزه روی کاغذ و در حد راهبرد و سیاست پذیرفتنی نیست، گفت: در نشست‌های شورای توسعه گردشگری شهرستان ها باید موانع پیش روی رشد ظرفیت های گردشگری شناسایی و برای حل آن چاره اندیشی، از فعالیت های فعالین این بخش حمایت و توزیع تسهیلات با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار باشد.

استاندار ادامه داد: با برگزاری جلسات منظم و تمرکز و وقتگذاری بر موضوعات حوزه های مختلف از جمله گردشگری، می توان راهکارهای میانبر و طرح های نو و خلاقانه خلق و پیشرفت های معناداری در این حوزه ایجاد کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به گزارشات ارائه شده در جلسه پیرامون مصوبه جلسه قبل این شورا در خصوص «تحویل کارت بازرگانی افراد و شرکت ها در یزد» اشاره و تصریح کرد: واحدهای تولیدی مستقر در هر استان، باید کارت بازرگانی خود را از اتاق بازرگانی همان استان دریافت کنند تا عواید حاصل از فعالیت آن ها به استان برگردد.

وی در ادامه بر گفت‌وگو و اقناع سازی مدیران واحدهایی مستقر در استانِ دارای کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی تهران جهت انتقال کارت بازرگانی واحد مربوطه به استان تاکید و تصریح کرد: با هماهنگی با اتاق بازرگانی استان از ظرفیت های این بخش در برگزاری نمایشگاه‌ها و اجرای طرح‌های حوزه گردشگری و سایر موارد مرتبط بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش «تولید محتوا» را یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه گردشگری و معرفی استان یزد در سطح ملی و بین المللی برشمرد و گفت: یکی از ظرفیت های قانون بودجه ۱۴۰۱، احتساب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری؛ به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی است که از این ظرفیت تا سقف ۵۰ میلیارد تومان برای اهداف این بخش استفاده خواهیم کرد.

فاطمی در پایان اضافه کرد: برنامه های حوزه گردشگری استان را متناسب با ملاحظات فرهنگی استان دنبال می کنیم تا در این حوزه ارزش فرهنگی و اقتصادی و بین المللی برای استان تولید کنیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: همایش ، گردشگری ، استاندار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار