مدیرکل انتقال خون ایلام:
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در قیاس با نیمه اول سال گذشته میزان مشارکت بانوان در اهدای خون ۵۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 04 October 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر لیلی عاصم آبادی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۸۳۶ نفر در ۶ ماه نخست امسال برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از ۹ هزار و ۳۳ نفر واجد شرایط، خونگیری شد که میزان خونگیری امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی افزود: چهار هزار و ۲۶۶ نفر از این افراد اهداکننده مستمر بودند که در مقایسه با ۶ ماه نخست سال گذشته نزدیک به ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون ایلام ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۸۴۰ نفر اهداکننده باسابقه اهدا خون داشته اند و یک هزار و ۹۲۷ نفر هم برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده اند.

عاصم آبادی در مورد اهداکنندگان خانم هم توضیح داد: این مدت زمانی ۵۵۳ نفر خانم اهدا خون داشته اند که در قیاس با نیمه اول سال گذشته میزان مشارکت بانوان در اهدای خون ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی به پویش ایثار حسینی – اهدای خون آگاهانه هم اشاره کرد و ایلام یادآور شد: با اجرای این پویش از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر سه هزار و ۸۶۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که در مقایسه با ماه های محرم و صفر سال گذشته، نشان از رشد ۸۳ درصدی میزان مراجعان اهدای خون دارد.

مدیرکل انتقال خون ایلام اضافه کرد: طی این بازه زمانی ۲ ماهه سه هزار و ۲۱۹ نفر خونگیری صورت گرفت که اهداکنندگان مستمر یک هزار و ۵۹۵ نفر، باسابقه ۹۸۶ نفر، بار اولی ۶۳۸ نفر و خانم ۲۳۲ نفر بوده اند.

عاصم آبادی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی مستمر و همیشگی است، از تمام گروه های خونی خواست نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار