برگزاری نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه مازندران در حضور فعالان رسانه
دانشجویان بین‌المللی دانشگاه مازندران از کشورهای مختلف جهان از جمله عراق ، لبنان ، سوریه، یمن، افغانستان و مالزی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 03 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، ظهر امروز نشست خبری معاونان دانشگاه مازندران و اصحاب رسانه در محل دفتر مرکزی دانشگاه در بابلسر برگزار گردید. 

حضور ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه مازندران  


بر اساس این گزارش ، نشست خبری هیات رئیسه دانشگاه مازندران با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با حضور دکتر رحمت عباس‌نژاد معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر یحیی کامیابی معاون اداری، مالی و پشتیبانی، دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر حسین یحیی‌زاده مدیر روابط عمومی دانشگاه مازندران در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از هدف برگزاری این نشست، مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه های دانشجویی، فرهنگی و هنری و پشتیبانی دانشگاه مازندران در طول یک سال اخیر و برنامه های پیش روی این مجموعه در سال تحصیلی جدید به خبرنگاران ارائه شد. 

در ضمن معاونان دانشگاه مازندران به پرسش خبرنگاران پاسخ گفتند. 

حضور ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در دانشگاه مازندران  

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران با اشاره به مشکل کمبود خوابگاه گفت:

دو هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان با کمبود خوابگاه روبرو هستند.

علی اکبر ایزدی فرد صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به تلاش برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی اظهار داشت: همچنین نسبت به تجهیز و تعمیرات خوابگاه‌های دانشگاهی اقدام شده است.

وی با اظهار اینکه دارای سه خوابگاه ویژه دانشجویان در دانشگاه هستیم، افزود: بیش از دو هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان طی سال قبل از خوابگاه‌ها استفاده می‌کردند و امسال این ظرفیت به دو هزار و ۸۶۲ نفر رسیده است.

وی با عنوان اینکه مشکلات عمده خوابگاه‌ها مربوط به دختران است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته توانستیم از خوابگاه‌های خودگردان برای اقامت دانشجویان بهره گیری کنیم و هزار نفر از دانشجویان در این خوابگاه‌ها اسکان داده شدند.

ایزدی فرد ادامه داد: پیگیری‌هایی صورت گرفت تا از خوابگاه شهید عظیمی در بابلسر نیز استفاده کنیم زیرا دو هزار و ۶۰۰ نفر از دانشجویان با کمبود خوابگاه روبرو هستند و برای تأمین آن نیازمند حمایت بخش‌های مختلف هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه مازندران با بیان اینکه طبق قانون آموزش عالی به دانشجویان شبانه خوابگاه تعلق نمی‌گیرد، گفت: با این حال تلاش می‌کنیم تا این دانشجویان نیز اسکان داده شوند. 

یکی از معاونان دانشگاه مازندران اظهار داشت که با توجه به فعالیت این دانشگاه در همه عرصه ها متاسفانه بودجه کافی نسبت به دانشگاههای دیگر به این دانشگاه اختصاص نیافته است که البته امیدواریم این مشکل به سرانجام برسد. 

افزایش ظرفیت اسکان دانشجویان
علی اکبر ایزدی فرد معاون دانشجویی دانشگاه مازندران در این نشست، گفت: باتوجه به ظرفیت موجود دانشگاه، کمبود‌هایی نیز وجود دارد که با تلاش‌هایی انجام گرفته و با وجود ۳ خوابگاه، امام حسین (ع)، نواب صفوی و حضرت زینب (س)، ظرفیت اسکان دانشجویان از ۲۳۱۳ نفر سال گذشته به ۲۸۶۲ نفر در سال جاری افزایش یافت.

او افزود: باتوجه به ظرفیت شهری، ۱۰ خوابگاه خودگردان در شهر بابلسر تهیه و حدود ۱۰۰۰ دانشجوی دختر در آن اسکان یافتند.
اعزام ۵۰۰ نفر از دانشجویان به طور رایگان به عتبات عالیات
مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه دانشگاه مهد تامل و تفکرات است افزود: اردو‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شده است و در ماه محرم امسال ۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران به صورت رایگان به عتبات عالیات مشرف شدند.

او از وجود ۴۰ انجمن و ۲۰ کانون فرهنگی در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: پس از راه اندازی سامانه نگارستان، کلیه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آن ثبت می‌شود.

یحیی کامیابی معاون اداری مالی و پشتیبانی دانشگاه مازندران گفت: مشکل عمده ما جذب نیرو است که تعداد زیادی از نیرو‌های دانشگاه مازندران در حال بازنشستگی هستند و تصمیم بر آن است جذب جدید نیرو‌ها از طریق آزمون سیستمی در بخش کارمند و هیات علمی اقدام شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار