کد خبر: ۱۰۷۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 03 October 2022

یکی از مشکلات شایع در یخچال -فریزر ، گرم بودن محفظه داخل یخچال علیرغم سرد بودن بیش از حد بخش فریزر است. اگر هنگام باز کردن درب یخچال متوجه شدید که داخل محفظه یخچال به طور غیر طبیعی گرم است اما محفظه فریزر بیش از حد سرد است نشان دهنده نقص در عملکرد این دستگاه است. در این گونه مواقع ممکن است کمپرسور بدون توقف کار نموده و اتومات نشود.

اما نگران نباشید، زیرا ممکن است مشکل آنقدر هم که به نظر می رسد پیچیده نبوده و بتوان آن را به سادگی برطرف نمود. در ادامه سامان سرویس ، تعمیر یخچال ال جی در مشهد ، نکاتی را برای آشنایی و رفع این مشکل ذکر کرده است . 

دلایل گرم بودن محفظه یخچال علیرغم سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر چیست؟

در صورتی که محفظه یخچال بدون هیچگونه خرابی گرم باشد ممکن است به دلیل موارد زیر باشد:

1. باز بودن درب یخچال

در صورتی که درب یخچال چند ساعت باز مانده باشد مطمئناً بلافاصله بعد از بستن در ، دما نمی‌تواند به سرعت بازیابی شود ، بنابراین شما باید حداقل یک ساعت صبر کنید. در صورتی که این کار کمکی نکرد و در دیواره پشتی یخچال یخ ایجاد شد بهتر است دستگاه را یخ زدایی کنید.

2. تکیه دادن یخچال به دیوار

در صورتی که یخچال به دیوار بسیار نزدیک باشد یا نزدیک دستگاه های گرمایشی قرار داده شده باشد در این حالت هیچ گرمایی از عملکرد کمپرسور خارج نشده و دتکتور های دما باعث گرم شدن فضای داخل یخچال می شوند.

چرا داخل یخچال گرم ولی فریزر بسیار سرد است؟!

3. جمع شدن یخ و برفک

در صورتی که مدت طولانی است که دستگاه خود را یخ زدایی نکرده اید ممکن است عملکرد دستگاه با اختلال روبه‌رو شود. بنابراین لازم است دستگاه را یخ ‌زدایی کنید تا عملکرد آن بازیابی شود . در حالت ایده آل یخچال هایی که دارای سیستم نوفراست نیستند باید هر ۶ ماه یکبار یخ‌زدایی شوند.

4. یخ زدن فن داخل دستگاه

حتی اگر دستگاه شما دارای سیستم نوفراست است نیز ممکن است دچار مشکلاتی شود. در صورتی که دیگر صدای معمولی یخچال را نمی‌شنوید ممکن است فن داخل دستگاه یخ زده و سرما در داخل یخچال گردش نکند . برای حل این مشکل باید یخ زدایی طولانی مدت دستگاه را انجام دهید . بدین منظور یخچال را از برق کشیده و بگذارید یک روز تمام درب آن باز باشد.

5. پر بودن بیش از حد یخچال

یکی دیگر از دلایل رایج گرم بودن محفظه یخچال علیرغم سرد بودن بیش از حد محفظه فریزر ، پر بودن دستگاه است. در صورتی که مواد غذایی زیادی داخل یخچال بگنجانید داخل دستگاه جایی برای گردش هوا وجود نداشته و در نتیجه عملکرد دستگاه با اختلال روبرو می شود.

خرابی های احتمالی قطعات

1. سوختن فن دستگاه

در صورتی که مدت زیادی است که صدای فن یخچال-فریزر خود را نشنیده اید و حتی پس از یخ زدایی طولانی چیزی تغییر نکرده است ، به احتمال زیاد موتور فن سوخته است که این مشکل در سیستم های نوفراست معمول تر است.

2. از کار افتادن سنسور ترموستات یا اواپراتور

در صورتی که موتور یخچال بی صدا بوده یا با مکث های بسیار طولانی کار می کند و داخل محفظه فریزر یخ و برفک زیادی تشکیل شده است به احتمال زیاد سنسور ترموستات یا اواپراتور از کار افتاده است.

3. نشت گاز فریون

فریون نوعی گاز مبرد است که در جعبه یخچال قرار دارد. دلایل مختلفی برای نشت فریون می‌تواند وجود داشته باشد. اولین مورد انسداد در سیستم تخلیه دستگاه است، در این صورت یخچال از داخل شروع به زنگ زدن می کند و فریون از ریز ترک ها خارج می شود . مشخصه های آن نیز لکه های زنگ زدگی داخل محفظه فریزر است.

دلیل دوم آسیب مکانیکی مدار است . بیشتر اوقات این مشکل زمانی اتفاق می افتد که کاربران اجازه کامل شدن یخ زدایی را به دستگاه نداده و یخ ها را با دستان خود از محفظه فریزر جدا می کنند که نباید به هیچ وجه این کار انجام شود زیرا یخ ها باید به روش طبیعی ذوب شوند.

دلیل سوم نشتی گاز فریون در داخل دیواره های دستگاه است که با تورم شدید این دیواره ها مشخص خواهد شد. در این حالت یخچال باید فقط توسط افراد ماهر و متخصص یا مراکز معتبر تعمیر شود.

4. خرابی کمپرسور دستگاه

در یک دستگاه دو کمپرسوره یک کمپرسور مخصوص محفظه یخچال بوده و کمپرسور دیگر مخصوص محفظه فریزر است . بنابراین در صورتی که کمپرسور یخچال با مشکلاتی رو به رو شود فضای فریزر به خوبی کار می کند.

تشخیص علت دقیق مشکلات یخچال ،توسط تعمیرکاران مجاز امکان پذیر است. اگر با موارد فوق موفق به رفع مشکل نشدید لازم است با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید. 

در شهر مشهد برای درخواست تعمیر یخچال در منزل ، کافی است با سامان سرویس تماس بگیرید. تعمیر انواع یخچال ایرانی و خارجی ، تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در مشهد و تعمیر یخچال بوش در مشهد با حداقل هزینه انجام می شود . 

تماس با سامان سرویس : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

www.samanserviceco.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار