نمونه نقاط حادثه خیز استان کمربندی یاسوج است که با حدود ۱۵ کیلومتر بیش از ۱۱ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات استان را به خود اختصاص داده است. آمار بالایی که نهایتا مسئولین استان را به چاره اندیشی برای بهبود ایمنی این محدوده حادثه خیز وادار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۶ 02 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، هر گاه صحبت از مرگ و از دست دادن جان انسان‌ها سخن به میان می‌آید، بی شک بحث جاده و تلفات جاده‌ای مطرح است چرا که علاوه بر جاده‌های نا ایمن، نقاط خاصی هم وجود دارد که از لحاظ فراوانی و درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی، آمار بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند!
نمونه نقاط حادثه خیز استان کمربندی یاسوج است که با حدود ۱۵ کیلومتر بیش از ۱۱ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات استان را به خود اختصاص داده است. آمار بالایی که نهایتا مسئولین استان را به چاره اندیشی برای بهبود ایمنی این محدوده حادثه خیز وادار کرد.
پروژه چهار بانده کردن کمربندی یاسوج با پیگیری‌های متعدد رسانه‌ای و تلاش‌های مسئولین نهایتا به مرحله کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی رسید چیزی که معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، بخش زیادی از این تلاش‌ها را به نام خود زد و با بسیج همه امکانات روند روبه جلویی را برای این پروژه ترسیم کرد.
کیامرث حاجی زاده در آستان افتتاح بخشی از این محور که در واقع به یک معظل لاینحل تبدیل شده بود، به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و پیمانکار، بازدیدی شبانه از این پروژه داشت.
حاجی زاده در حاشیه این بازدید، توضیحاتی در خصوص اولویت، کلنگ زنی، پیگیری‌ها و سرانجام این پروژه داد.
فیلم / پروژه کمربندی یاسوج از ابتدا تاکنون

مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در حاشیه این بازدید، در خصوص اهمیت این محدوده بسیار خطرناک برای ترانزیت استان و کل کشور توضیح داد.
محمد راستا، کمربندی یاسوج را بخشی از پروژه جاده‌ای بابامیدان – یاسوج – سمیرم عنوان کرد که در این محدوده تصادفات بسیار زیادی رخ داده است.
راستا با اشاره به اهمیت این جاده در مسیر ترانزیتی مرکز به جنوب کشور، گفت: بخشی از این محدوده ۱۵۰ کیلومتری تا پل قره چهار بانده شده و بخش دیگر آن نیازمند حمایت‌های بیشتر مسئولین است.
فیلم / جاده ترانزیتی مرکز به جنوب نیازمند حمایت بیشتر مسئولین

اما شاید یکی از خوشحال‌ترین افراد، این روز‌های افتتاح بخشی از پروژه چهار بانده کمربندی یاسوج، پیمانکار این پروژه باشد چرا که به گفته وی، توانسته در موعد مقرر یکی از مهمترین محدود‌های جاده‌ای استان که تردد پر ترافیک آن، همواره با تلفات سنگینی همراه بوده است را به مراحل پایانی برساند.
عدالتخواه، معتقد است که اولویت داشتن این پروژه برای مسئولین و مردم استان، عامل بسیار مهمی در پیشرفت پروژه تاکنون بوده که در ادامه کار هم این حمایت‌ها با تزریق اعتبار، به سرانجام خوشی برای یکی از مهمترین قتلگاه‌های جاده استان منجر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار