کد خبر: ۱۰۷۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ 01 October 2022

استفاده از سونا در پایان یک روز کاری سخت یا در تعطیلات آخر هفته یک راه ایده آل برای استراحت و ریلکس کردن بدن است. اما تمیز نگه داشتن و تمیز کردن سونا به اندازه استفاده از آن اهمیت داشته و باعث جلوگیری از ایجاد آلودگی و ظهور کپک‌ها و قارچ‌هایی شوند که می‌توانند باعث بیماری های پوستی و مشکلات دیگر شده و سلامت کلی را به خطر بیندازند.

تمیز کردن سونا کار خاصی نداشته و این سیستم نسبت به سایر مواردی که در خانه وجود دارد به نگهداری کمتری نیاز دارند. تنها کافی است فضای داخل آن را با استفاده از پاک کننده های مختلف شستشو داده و تمیز کرد.

هر چند وقت یکبار باید سونا را تمیز نمود؟

دو روش معمول تمیز کردن برای سونا وجود دارد که باعث می شود فضای سونا در شرایط خوبی حفظ شود.

1. تمیز کردن سونا پس از هر بار استفاده

در این روش پس از هربار استفاده از سونا باید هرگونه آلودگی را از داخل آن پاک کنید و برای سونای بخار کافی است از یک لگن آب و برس برای تمیز کردن چوب های سونا استفاده کنید سپس باید درب سونا را باز بگذارید تا داخل آن به خوبی خشک شود.

2. شستشوی ماهانه سونا

در این روش از یک محلول شوینده ملایم استفاده نموده و پس از اعمال آن از یک برس مخصوص برای تمیز کردن لکه های عرق که باعث شده اند مناطق تغییر رنگ بدهند استفاده کنید.

تمیز کردن منظم سونا باعث محافظت از سونای خانگی شما در طول سال ها شده و می توانید از مزایای سونا در طولانی مدت لذت ببرید.

چطور سونای خانگی را تمیز کنیم؟

نحوه تمیز کردن سونا

اول اینکه ، وقتی می خواهید در سونا بشینید همیشه باید یک حوله را دور بدن خود پیچیده و یا آن را زیر خود قرار دهید . این کار به حفظ سونا و تمیز نگه داشتن آن از لکه های عرق کمک می کند اما با انجام این کار نیز باز هم باید سونای خود را به صورت منظم تمیز کنید .

با توجه به اینکه استفاده شدید از سونا به دلیل شرایط مرطوب و دمای بالای فضای پر بخار ، می تواند باعث انتشار بوی نامطبوع و کپک شود ، بنابراین قوانین شستشو باید به شدت رعایت شوند .

برای شستشو و تمیز کردن سونا مراحل زیر را انجام دهید:

- با استفاده از جارو، گرد و غبار خاک و تارهای عنکبوت را از محفظه سونا پاک کنید.
- خاکسترها را از داخل کوره و دوده را از دودکش ها تمیز کنید.
- سنگ های سونا را با استفاده از برس و مواد شوینده تمیز نموده و در آب تمیز بشویید.
- قفسه ها را شسته و خشک کنید.
- در صورت ایجاد قارچ یا کپک در برخی از مناطق آنها را با ترکیبات شوینده از بین ببرید.
- کف تمام محفظه سونا را با یک برس سفت و محکم و توسط آب داغ بشویید.
- محفظه سونا را به خوبی تهویه کنید.

از کدام محلول های تمیز کننده برای تمیز کردن سونا می توان استفاده نمود؟

برای تمیز کردن سونا به مواد شیمیایی خاصی نیاز ندارید و می توانید با استفاده از محلول های خانگی داخل سونا را تمیز کنید.
به عنوان مثال می توانید از محلول آب و سرکه که به نسبت یک به یک و اضافه کردن آن به یک بطری اسپری استفاده نمود و از آن برای تمیز کردن و ضدعفونی چوب سونا استفاده کنید.

همچنین می توانید از محلول های پاک کننده مبتنی بر جوش شیرین استفاده کنید و یا خودتان این محلول را در خانه تهیه کنید. بدین منظور یک فنجان آب را با نصف فنجان جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری سرکه مخلوط نموده و این مخلوط را بر روی سطوح اعمال کنید تا تمام لکه های تیره روی چوب که ناشی از عرق بدن است یا سطوحی که دچار قارچ یا کپک شده اند ، استفاده کنید.

از چه موادی نباید برای تمیز کردن سونا استفاده نمود؟

اگر می خواهید از سونای خود سالها استفاده کنید توصیه می کنیم از استفاده از چند مورد دوری کنید، زیرا برخی از محصولات مطمئناً فضای داخلی و سونا را تمیز می کنند اما بسیار قوی هستند و ممکن است به چوب سونا آسیب بزنند و یا باعث تمیز شدن بیش از حد شده و تغییر رنگ چوب را در پی داشته باشند.

به عنوان مثال استفاده از محصولات مبتنی بر کلر برای این کار  و تمیز کردن سونا به دلایل زیادی مناسب نیست . کلر و یا محلول سفید کننده ملایم می تواند باعث تغییر رنگ چوب شده و بافت چوب را از بین ببرد و همچنین استفاده از این ماده شیمیایی در فضاهایی که بسیار داغ می شوند مانند سونا برای سلامتی مضر است، زیرا هر چیزی که روی چوب باقی می ماند هنگام گرم شدن وارد هوا شده و به ریه ها وارد می شوند که ممکن است باعث آسیب به ریه ها شوند. 

طراحی ، ساخت و تجهیز سونا را به تاسیسات لطفی بسپارید

در تمام مناطق تهران و کرج ، اگر در منزل شرایط ساخت و استفاده از سونا و جکوزی را دارید ، کافی است با تاسیسات لطفی تماس بگیرید . 

تاسیسات لطفی ، 30 سال در زمینه تاسیسات ساختمان فعالیت داشته و تمامی تجهیزات مورد نیاز سونا را عرضه ، نصب و تعمیر می کند. 

ساخت استخر در تهران ، ساخت استخر در کرج ، ساخت سونا و جکوزی ، فروش تجهیزات سونا – جکوزی و استخر ، فیلتر شنی استخری گالوانیزه و... از خدمات تاسیسات لطفی می باشد. 

۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴ 
www.tmilofti.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار