مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: افراد تحت پوشش سالمندی که از خدمات روزانه و شبانه‌روزی ما استفاده می‌کنند ۲هزار و ۷۷۷نفر هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 01 October 2022

به گزارش «تابناک البرز» وجیهه محمدی ضمن تبریک روز سالمند با بیان اینکه شعار امسال تاب‌آوری و مشارکت زنان سالمند هست، گفت: برنامه‌های مختلفی حول این محور تدوین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اهدافی که براساس سند ملی سالمندان که خوشبختانه جزو اسنادی که تنظیم و تدوین شده، افرود: ما در تلاش هستیم برش استانی این سند را در کم‌ترین زمان ممکن کارهای آن را انجام دهیم.

محمدی فلاح با بیان اینکه اهدافی که تدوین شده حس تکریم و منزلت سالمندان هدف اصلی برنامه ریزان است، گفت: ایجاد شرایط لازم برای خودمراقبتی و نگهداری عزت‌مندانه در خانواده از این عزیزان و در تلاش هستیم پوشش کامل انواع بیمه‌ها و دسترسی آسان به عنوان خدمات و حمایت‌های لازم را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: آموزش سبک زندگی سالم برای افراد سالمند یا افرادی که وارد سالمندی می‌شوند بتوانند سالمندی سالم و پویایی داشته باشند.

محمدی فلاح با اشاره به اینکه ۱۹ مرکز مراقبتی به صورت شبانه روز در سطح استان داریم، ادامه داد: میزبان عزیزان سالمند در این مراکز هستیم و حدود هزار نفر از سالمندان از خدمات شبانه‌روزی بهزیستی بهرمند‌ می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد تحت پوشش سالمندی که از خدمات روزانه و شبانه‌روزی ما استفاده می‌کنند ۲هزار و ۷۷۷نفر هستند، گفت: برنامه‌های مختلفی را با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و مجموع‌های مختلفی که دست‌اندرکار حوزه سالمندی قرار هست داشته باشیم‌.

محمدی فلاح در خصوص اینکه منابع محدود ما و حجم زیاد نیاز‌ و در خواست‌ها ممکن است نارضایتی‌های را ایجاد کند، ادامه داد: ۱۶۲هزار نفر از خدمات بهزیستی در استان بهرمند می‌شوند ارائه خدمت رسانی به این عزیزان و منابع محدود خدمات کافی و مناسب شاید امکان پاسخگویی نباشد.

وی با اشاره به اینکه خدمات ما سطح‌بندی هست، گفت: در حوزه معلولین، معلولین شدید، خیلی شدید و متوسط را داریم با الویت افراد نیازمند افرادی که در دهک‌های پایین‌ درآمدی هستند و یا بر اساس شدت یا نوع معلولیت ما این منابع محدود سعی می‌کنیم در خدمت این عزیزان به صورت عادلانه ارائه دهیم.

محمدی‌‌فلاح در خصوص مستمری افراد تحت پوشش، افزود: این‌ها متفاوت ما مستمری افرادی که در واقع بر اساس بُعد خانوار از ۴۲۰ هزار تومان تا ۱میلیون و ۱۲۰ هزار تومان مستمری که بر اساس بُعد خانوار، نوع و شدت معلولیت تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار