استاندار اردبیل گفت: یکی از مسائل مهمی که همیشه دانشجویان مطرح می‌کنند و ما باید پاسخگو باشیم و آن را بررسی کنیم بیان مسئله است و سابقه، تاریخ و تمدن عظیم نشان دهنده این است که ملت ایران در عرصه‌های علمی همیشه پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 28 September 2022

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در همایش بیست و سومین کنگره دانشجویان علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: ابتکار عملی برای برگزاری کنگره در اردبیل انجام شده و بر خود وظیفه می‌دانیم تا از این مهم حفظ و صیانت کنیم و استقبال خوبی از برگزاری این کنگره مهم و ارزشمند داشته باشیم.

وی افزود: شیخ صفی‌الدین اردبیلی مفسر و عالم بزرگ قرن هفتم هجری از شخصیت‌های بی‌نظیری است که تعالیم و مکتب‌های وی در مجموعه خاندان او سبب شده تا اتحاد و همبستگی در ایران اسلامی رقم خورده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: در اطراف شیخ صفی‌الدین اردبیلی شهیدگاه وجود دارد که در آن زمان برای دفاع از عزت و کیان کشور دفاع کرده‌اند که بخشی از شهدای بزرگوار نیز در کنار شیخ صفی‌الدین اردبیلی آرمیده‌اند.

عاملی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که همیشه دانشجویان مطرح می‌کنند و ما باید پاسخگو باشیم و آن را بررسی کنیم بیان مسئله است و ملت، سابقه، تاریخ و تمدن عظیم نشان دهنده این است که ملت ایران در عرصه‌های علمی همیشه پیشتاز بوده است.

وی اظهار کرد: ما با این همه مسائل و مطالب و پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو هستیم چرا تبدیل به جامعه‌ای با مسائل حل نشده مواجه هستیم و باید به حل و بررسی این موضوع با جدیت پرداخت شود.

استاندار اردبیل افزود: در حوزه علوم در سطح تکنیکال پیشرفت‌های بزرگی داشتیم و در حالی که 3000 آذربایجانی قبل از کرونا برای بحث درمان وارد کشور می‌شدند این سرمایه بزرگی است که در حوزه پزشکی به عمل آمده است.

عاملی گفت: در حوزه مهندسی و فناوری پیشرفت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم و در حوزه علوم و تکنیکال پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و مدیون تلاش و زحمات بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: در سطح راهبردی نگاه ما در توجه به مسئله نگاه معطوف به آینده است که چه مسائل و چالش‌هایی در آینده داریم و امروز برای چه مسائلی آماده می‌شود و در این حوزه نیازمند توجه جدی هستیم.

استاندار اردبیل گفت: بی‌توجهی به این مسائل سبب ایجاد چالش‌های اساسی می‌شود و یکی از امری که وزارت بهداشت اعلام کرده مراجعه حدود 11 بار هر ایرانی به مرز درمانی و بهداشتی در طول سال است یعنی هر ایرانی هر ماه یک مراجعه به مراکز درمانی و دارویی دارد.

عاملی ادامه داد: در بحث دارویی نیز مصرف ایران برابر با کشوری همانند چین است و دنیا خود را برای این که پرورش سرمایه‌ها آماده می‌کند تا زندگی بهتری را برای مرد کشور فراهم کند.

استاندار اردبیل افزود: در حوزه سرمایه اقتصادی دو محور وجود دارد بسیاری از نخبگان توسط کشورهای دیگر جذب می‌شوند و برای این که نیروی انسانی نوآور و سرمایه ارزشمند پرورش یابد باید اقدامات ثروت‌آفرینی مبنای کار باشد.

حجت‌الاسلام کاظم موسوی، نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس اظهار کرد: دانشگاه‌های کشورهای دیگر هیچ برتریتی نسبت به ایران اسلامی ندارد و دانشجویانی از ایران هستند که در کشورهای دیگر با حال و هوای پیشرفت پیش می‌روند.

وی بیان کرد: ما برای دانشجویان برنامه و اعتقاد و باور داریم کشور مال دانشجویان است و دانشجویان بالنده برای کشور در حوزه سلامت پیشتاز باشید خدمتگزار ملت ایران هستیم.

موسوی اظهار کرد: مجلس انقلابی به هیچ عنوان برنامه‌های اجرایی را ترک نمی‌کند و بنده به عنوان عضوی از مجلس اعلام می‌کنم که در دوره هشتم با حضور 8 دانشجو دانشگاه علوم پزشکی را در اردبیل راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اردبیل سرافراز با قابلیت‌های گردشگری در خدمت مردم به عنوان میزبان هستند و جای جای شمال استان دیدنی است و از متولیان قدردانی می‌کنیم که اردبیل در چند سال گذشته در کنکور و رشته پزشکی نفر اول شده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: در اردبیل نخبه‌هایی داریم که به وجود آنان افتخار می‌کنیم و وجود منابع انسانی افتخار می‌کنیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از نخبگان اولویت اساسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار