معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی یزد:
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان اینکه این استان، کمترین آمار سربازان غایب کشور را داراست و در این زمینه در رتبه نخست قرار دارد گفت: جوانان استان دارالعباده یزد استقبال خوبی از خدمت مقدس سربازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 26 September 2022

سرهنگ "محمدتقی منصوری" روز دوشنبه به مناسبت روز سرباز (چهار مهرماه) در گفتگو با ایرنا افزود: ماهانه بالغ بر ۵۰۰ نفر از این استان به خدمت سربازی اعزام می شوند.

به گفته وی آمار آن دسته از کسانی که خدمت سربازی را انجام داده اند اما هنوز برای دریافت کارت های جدید هوشمند پایان خدمت خود در استان مراجعه نکردند کمتر از ۱۰ هزار نفر است .

وی به مساعدت سازمان نظام وظیفه به آن دسته از مشمولانی که دارای شرایط خاص پزشکی هستند هم اشاره کرد و گفت: فرزندان جانبازان، خانواده شهدا، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و یا خانواده هایی که فرزند معلول دارند مشمول این طرح می شوند.

به گفته وی مشمولان متاهل، ۲ ماه کمتر از میزان قانونی خدمت می کنند و به ازای هر فرزند هم سه ماه از دوره خدمت آنها کاسته می شود.

سرهنگ منصوری، رسیدگی به پرونده های پزشکی و کفالت مشمولان به صورت ۲۴ ساعته را از برنامه های نظام وظیفه استان اعلام کرد و یادآور شد: به این دسته از پرونده ها زیر ۷۰ روز رسیدگی می شود.

وی به ارتباط خوب نظام وظیفه عمومی با مراکز آموزشی و تحصیلی هم اشاره کرد و با تشکر از تعامل خوب دانشگاههای استان با نظام وظیفه اظهار داشت: مشمولانی که بعلت غیبت، اضافه خدمت ۶ ماهه خورده اند با معرفی خود و اعزام به خدمت سربازی، این ۶ ماه بخشیده میشود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان اینکه سربازان متاهل پس از دوره آموزشی می توانند در نزدیک ترین محل سکونت خود خدمت کنند، تصریح کرد: حداقل حقوق ماهانه سربازان ۳.۵ و حداکثر هفت میلیون تومان تعییین شده است.

به گفته وی مشمولانی که مایل به خدمت در یگان خاصی مثل نیروی انتظامی یا سپاه هستند باید قبل از دریافت دفترچه اعزام به خدمت، به یگان مربوطه مراجعه و فرم جذب آن یگان را پر کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: سربازی ، رتبه ، یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار