کد خبر: ۱۰۶۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 26 September 2022

امروز استفاده از کفش های کتانی در بین افراد به خصوص نسل جوان بسیار رواج یافته است . پوشیدن این نوع کفش ها برخلاف گذشته منحصر به زمان کوهنوردی یا ورزش نیست بلکه افراد در طول روز و برای رفتن به مدرسه، دانشگاه ، محل کار، بازار و غیره پوشیدن این کفش های راحت را ترجیح می‌دهند. اما متاسفانه کفش های کتانی بسادگی کثیف شده و باید به طور منظم شستشو داده شده یا تمیز شوند . لذا شستشو و خشکشویی کتانی به یکی از نیازهای افراد تبدیل شده است. اگر می خواهید کفش های کتانی شما مانند روز اول تمیز و نو به نظر برسند گزینه هایی که در این مقاله برای شستشوی کفش های کتانی مختلف ارائه کرده‌ایم.

نحوه تمیز کردن کفش کتانی سفید

کتانی های سفید جلوه های زیادی داشته و با انواع تیپ و مدل های لباس ست هستند، اما در حین استفاده به سادگی کثیف شده و ممکن است جلوه خود را از دست بدهند. هر چند بسیاری از افراد خشکشویی کتانی را برای تمیز کردن و شستشوی این نوع کتانی ها ترجیح می دهند اما می‌توان در خانه از مواد مختلفی استفاده نمود تا باعث سفید شدن دوباره آنها شد.

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کتونی سفید

قبل از اینکه بگوییم چگونه می توان از خمیر دندان برای تمیز کردن و نو به نظر رسیدن کتونی های سفید استفاده کرد ابتدا باید بدانید که این تکنیک برای کفش های کتانی پارچه ای مناسب نیست و برعکس برای کتانی های از جنس چرم طبیعی و مصنوعی ایده آل است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مسواک برداشته و مقداری خمیردندان را روی آن بریزید سپس مسواک را با خمیردندان روی کفش قرار داده و خمیر را با فشار کم بر روی کتانی پخش کنید تا به سطح آن آسیب وارد نشود.

استفاده از جوش شیرین

برای تمیز کردن کتانی های پارچه ای استفاده از جوش شیرین مناسب است . یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری مایع لباسشویی را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را آنقدر هم بزنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود . به کمک یک مسواک خمیر را بدون استفاده از نیروی زیاد روی سطح کتانی سفید پارچه‌ای پخش کنید.

استفاده از نمک درشت

دانه های درشت نمک به لطف قدرت سایندگی که دارند قادرند حتی  لکه های کوچک و کهنه را از روی سطوح از بین ببرند . استفاده از نمک درشت بر روی کفش کتانی سفید باعث تمیز و نو شدن دوباره آن شده و به سطح کفش نیز آسیبی وارد نمی شود.

برای استفاده از مزایای دانه درشت نمک ابتدا کتانی خود را با یک برس تمیز نموده از این نمک ها بر روی لکه های باقیمانده بمالید و بگذارید یکی ‌دو ساعت بماند . پس از طی این مدت نمک اضافه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا مشاهده کنید که لکه های روی کتونی سفید پاک شده اند.

شستشو و تمیز کردن کفش های کتانی اسکیچرز

در صورتی که دارای کفش های کتانی اسکیچرز هستید و می خواهید آنها را درون ماشین لباسشویی بشویید ابتدا باید بندهای کفش را باز کنید، زیرا اگر به مدت طولانی بندهای کفش را تمیز نکرده باشید خواهید دید که در هنگام شستشو به شدت خاک پس می دهند . بنابراین ابتدا باید بند این کفش ها را با کمک پودر لباسشویی به صورت دستی زیر آب بشویید و برای این کار از یک مسواک قدیمی استفاده کنید.

در گام بعدی داخل کفش را توسط یک مسواک خیس پاک کنید تا خاک های تثبیت شده در کفش که باعث ایجاد میخچه پا می‌شوند را به خوبی از داخل کفش خارج کنید.

در ادامه در قسمت های باریک و درز کفش که به مرور زمان خاک گرفته و خاک در آنجا تثبیت شده اند را با فشار مسواک خیس بر روی این خاک ها پاک کنید.

مرحله مهمی که در هنگام شستن کتونی اسکیچرز در داخل ماشین لباسشویی خانگی باید به آن دقت کنید این است که کتانی ها را داخل یک کیسه شستشو قرار دهید، زیرا در هر کتانی ممکن است سگک های فلزی یا هر چیز دیگری وجود داشته باشد که این وسایل در طول عملیات شستشو به شدت به دیواره ماشین لباسشویی برخورد نموده و آسیب های جدی هم به دستگاه و هم کفش وارد آورد.

از آنجایی که قرار دادن کفش های کتانی اسکیچرز در این کیسه ها در حین چرخش لگن ماشین لباسشویی به شدت به دیواره ها برخورد می‌ کنند و ممکن است باعث ایجاد خسارت به کتانی و ماشین ‌لباسشویی شوند بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و اجرای چرخه شستشوی از دو حوله قدیمی و کهنه استفاده نمود و آنها را دور کفش ها قرار دهید .

نحوه شستشو و تمیز کردن انواع کفش های کتانی

نحوه شستن کفش های کتانی معمولی در ماشین لباسشویی خانگی

شستشوی کتانی در ماشین لباسشویی خانگی نیاز به آماده سازی دارد . قبل از آنکه کتونی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید ابتدا آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که قابل شستشو در ماشین لباسشویی است،سپس برای شستشوی کفش ها کفی های کفش و بندهای آن را جدا نموده و بندها را داخل یک کیسه لباس مشبک قرار دهید و سپس داخل ماشین لباسشویی بیندازید اما کفی ها را به صورت جداگانه و با دست بشویید و برای این کار از مایع شوینده استفاده نموده و کفی های کفش را به خوبی تمیز کنید.

قبل از آنکه کتانی ها را به داخل ماشین لباسشویی بیندازید ابتدا بررسی کنید که گل و لای اضافه در زیره کفش وجود ندارد . در صورت وجود ، آنها را با یک برس نرم پاک کنید . همچنین می توانید برای پاک کردن گل و لای و مواد زائد از مناطق باریک و کوچک از مسواک یا خلال دندان استفاده کنید.

کفش ها را داخل کیسه لباس قرار داده و پس از پیچیدن چند حوله قدیمی دور آن برای به تعادل رساندن بار شستشو آن ها را داخل ماشین لباسشویی انداخته و دستگاه را بر روی چرخه ظریف و آب سرد تنظیم کنید و گزینه بدون چرخش را انتخاب کنید. بهتر است برای شستشوی کتانی در ماشین لباسشویی از مایع شوینده به جای پودر استفاده کنید زیرا پودر ممکن است حل نشده و در داخل کفش باقی بماند.

خشکشویی ، راهکار مطمئن شستشوی کتانی

یکی از روش های تمیز کردن کتانی سپردن آنها به خشکشویی است. در مراکز خشکشویی از حلال های مایع و روش های خاصی برای تمیز کردن این کتانی ها استفاده می شود.

خشکشویی حباب یکی از مراکز معتبر خشکشویی آنلاین غرب تهران است که لکه بری و سفید شویی کتانی و خشکشویی آن‌ها را انجام می ‌دهد. 

خشکشویی آنلاین حباب کلیه خدمات خشکشویی و سفید شویی لباس عروس را نیز انجام می دهد و برای استفاده از خدمات این مرکز تنها کافی است درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نموده و یا به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کنید.  

۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار