رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان :
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: تردد خودرو‌های تک سرنشین برای جابجایی دانش آموزان یکی از مهمترین عوامل بروز ترافیک صبحگاهی در شهر همدان است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 26 September 2022
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: تردد خودرو‌های تک سرنشین برای جابجایی دانش آموزان یکی از مهمترین عوامل بروز ترافیک صبحگاهی در شهر همدان است.
 
به گزارش تابناک همدان، سرهنگ غلامعلی همایی امجدگفت:با وجود پیش بینی سرویس مدرسه برای دانش آموزان، اما خانواده‌ها در نخستین روز‌های آغاز سالتحصیلی ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی فرزندانشان را به مدرسه برسانند.

او افزود: افزایش حدود سه برابری تردد خودرو‌ها در روز‌های نخست سالتحصیلی موجب بروز ترافیک در برخی از مسیر‌های منتهی به مدارس شده است هر چند پلیس راهور «طرح مدرسه» را به منظور مدیریت ترافیک اجرایی کرده است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: تیم‌های پلیس راهور از ساعت ۶ صبح به صورت پیاده، موتوری و خودرویی در تقاطع و خیابان‌های پرترافیک مستقر شده و اقدام به هدایت خودرو‌ها و پیشگیری از بروز گره‌های ترافیکی می‌کنند.

سرهنگ همایی امجد گفت: دهه‌های گذشته اغلب دانش آموزان از مسیر خانه تا مدرسه را به صورت پیاده طی می‌کردند، اما هم اینک توسط والدین یا سرویس به مدرسه عزیمت می‌کنند بنابراین بروز ترافیک در روز‌های نخست سالتحصیلی امری طبیعی است.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از سرویس مدارس برای پیشگیری از بروز ترافیک گفت: یک سرویس مدرسه با توجه به نوع خودرو امکان جابجایی چهار تا ۲۰ دانش آموز را دارد، اما در صورت استفاده از خودروی شخصی چندین دستگاه وسیله نقلیه وارد معابر شده و ترافیک را بیشتر می‌کند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: بهترین راهکار برای سریع رسیدن به مقصد و کاهش ترافیک در روز‌های ابتدایی مهرماه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

همایی امجد اضافه کرد: ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است بنابراین جابجایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو یا به صورت ایستاده در سرویس مدرسه ممنوع است.

او ادامه داد: رانندگان برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان باید خودروی خود را در محل مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر خودرو‌ها متوقف کنند چرا که تجمع خودرو‌های شخصی در ساعات شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد مسیر معابر می‌شود.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: سوار شدن افراد زیر ۱۲ سال در صندلی جلو خودرو با توجه به آسیب‌های موجود برای این گروه سنی، ممنوع است و در صورت مشاهده خودروی متخلف اعمال قانون می‌شود.

او گفت: برخی والدین و رانندگان سرویس مدرسه به بهانه تردد در داخل شهر و با سرعت کم، توجهی به بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان نمی‌کنند در حالیکه باید همه سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی استفاده کنند چرا که در صورت تصادف از بروز جراحت جلوگیری می‌کند.

۳۲۰ هزار دانش آموز استان همدان با آغاز سالتحصیلی جدید راهی مدرسه شدند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار