یکی از فروشندگان کیف و کفش گفت: خریدهای زیادی برای اول مهر و بازگشایی مدارس داشتیم و در مقابل نیز چک‌هایی برای سر ماه دادیم که متأسفانه وقتی از ساعت ۷ عصر مغازه را تعطیل می‌کنیم دیگر توان پاس کردن چک هم نداریم.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ 26 September 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: یکی از عوامل مهم در رشد اقتصادی و کسب درآمد وجود آرامش و امنیت در بازار است زیرا در سایه این مهم می‌توان اقتصاد کلان تا اقتصاد خرد را مدیریت و نسبت به سرمایه گذاری جدید یا افزایش سرمایه در کسب و کار اقدام کرد. در این میان علاوه بر موضوع سرمایه گذاری، بازار شهری نیز به امنیت و آرامش احتیاج دارد زیرا اگر مردم احساس امنیت نداشته باشند هیچ خانواده‌ای حاضر نیست برای خرید روزانه و یا مایحتاج به بازار ورود کند.

از طرف دیگر مغازه داران شهر نیز از نبود آرامش رنج می‌برند و عدم وجود مشتری و یا چرخش پول باعث بروز مشکلاتی برای کسبه می‌شود. متأسفانه اتفاقات شب‌های گذشته در شهر شیراز باعث شده که کسبه گلایه‌هایی داشته باشند زیرا در ساعات مورد نظر مردم برای خرید و افزایش کسب و کار، مغازه داران باید به دلیل بروز اغتشاشات محل کسب خود را تعطیل کنند.

بازاری که پس از مدت‌ها تعطیلی و عدم رونق به دلیل بروز کرونا در انتظار فرارسیدن ماه مهر و آرامش بود امروز به دلیل وجود اغتشاش گران با مشکل مواجه شده است.

 

اینها اغتشاشگر هستند نه معترض

عبد الرسول مبینی از کسبه پوشاک  با اشاره به اینکه وضعیت بازار طی یک هفته گذشته خوب نیست و باید مغازه‌ها را تعطیل کنیم، گفت: معترض به مال و مغازه مردم آسیب نمی‌زند و اینکه به مغازه‌های مردم حمله شده اعتراض نیست.

وی ادامه داد: نباید برای شنیده و دیده شدن به دارایی دیگران تعرض کنیم.

مبینی یادآور شد: این اعتراض نیست، اغتشاش است، هر چند اندک و کوچک اما بازار با مشکل مواجه شده و به قولی بازار اول مهر در خیلی از اصناف از دست رفت.

بستن مغازه به معنی برگشت خوردن چک

یکی از فروشندگان کیف و کفش نیز  با اشاره به اینکه زمان اجاره دادن صاحب مغازه به فکر مستأجر نیست، گفت: کسانی که  از عصر به خیابان‌ها می‌ریزند به فکر من مغازه دار مستأجر نیستند که باید در اول ماه اجاره پرداخت کنم.

رسول محمدی تصریح کرد: اعتراض کردن راه و روش دارد نه اینکه امنیت زن و بچه مردم به خطر بیفتد و نتوانند از ترس به خیابان بیایند.

وی تصریح کرد: خریدهای زیادی برای اول مهر و بازگشایی مدارس داشتیم و در مقابل نیز چک‌هایی برای سر ماه دادیم که متأسفانه وقتی از ساعت ۷ عصر مغازه را تعطیل می‌کنیم دیگر توان پاس کردن چک هم نداریم.

این فروشنده کیف و کفش تاکید کرد: آیا این افراد که باعث نا امنی در خیابان‌ها شده‌اند معنی بازار و کسب و کار را می‌فهمند، پس از ۲ سال تعطیلی به دنبال کسب روزی بودیم که این اغتشاشات شروع شد.

 

اغتشاشات ضربه به بدنه کاسب‌های جوان است

یکی از کسبه‌های جوان حاضر در یکی از مراکز خرید معالی آباد نیز گفت: این مغازه‌ها ماهیانه چند ده میلیون تومان اجاره باید پرداخت کنند، در حالت عادی نیز بازار ما خوب نبود اما می‌توانستیم با همین اندک کاسبی زندگی را بچرخانیم اما طی چند روز اخیر از ساعتی مشخص باید مجتمع را تعطیل کنیم.

آرش زمانی تصریح کرد: اجاره مغازه برای من جوان بالاست اما به هر طریق ممکن با افزایش کار و تخفیف سعی می‌کنم هزینه‌های زندگی و مغازه را تأمین کنم اما زمانیکه امنیت نیست مجبور به تعطیل کردن می‌شویم.

وی تاکید کرد: اغتشاش باعث ضربه زدن به کاسب‌های کوچک و جوان در برخی از مناطق شیراز شده که نمی‌توانند این وضعیت را جبران کنند و از طرفی دیگر نیز عمده فروش عدم پاس شدن چک را به دلیل تعطیل بودن از ما قبول نمی‌کند.

این کسبه جوان گفت: مگر قرار است هرکس گلایه خود را با برهم زدن نظم خیابان عنوان کند، اعتراض راه و رسم خودش را دارد نه اینکه باعث بروز مشکلات برای دیگران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار