معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان؛
معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان: از ابتدای سال تاکنون ۸۸ هزار و ۲۶۸ تن محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 26 September 2022
معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان: از ابتدای سال تاکنون ۸۸ هزار و ۲۶۸ تن محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.
 

به گزارش تابناک همدان، حسین فضلی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۵۲ محصول کشاورزی با ارزش ۱۲۵ میلیون دلار از استان همدان به سایر کشور‌ها صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در پنج ماه پارسال ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن محصول کشاورزی از همدان صادر شده است که در مقایسه با میزان صادرات انجام شده امسال بیش از ۸ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان از هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی تا پایان سال از استان خبر داد و گفت: اگرچه خشکسالی بر تولیدات کشاورزی اثر سوء گذاشته است، اما امیدواریم بتوانیم تا پایان همین سال زراعی هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کشاورزی را تحقق بخشیم.

فضلی اظهار داشت: هدف‌گذاری کشاورزی همدان در بخش صادرات هم اکنون بر روی محصولاتی، چون سیر، کشمش، گردو، خشکبار، گیاهان دارویی و انواع نهال است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اکنون کشمش با ارزش ۶ میلیون دلاری صادرات و وزن ۴ هزار و ۶۴ تنی مهم‌ترین محصول صادراتی همدان در بخش کشاورزی است گفت: این محصول به  کشور‌هایی از جمله ایتالیا، روسیه، اوکراین، ترکیه، کشور‌های اوراسیا و... ارسال می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار