مشاور وزیرآموزش و پرورش در قرارگاه عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» گفت: هدایت دانش آموزان به سمت مهارت آموزی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 24 September 2022

مهارت آموزی یکی از مهم ترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک البرز» حمیدرضا خان‌محمدی در آیین متمرکز بازگشایی مدارس استان البرز که در شهرستان چهارباغ برگزارشد، افزود: تربیت همه جانبه دانش آموزان یکی از مهمترین موضوعات سند تحول بنیادین است تا دانش آموزان در مدارس درکنار درس خواند درس زندگی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن تربیت تمام ساحتی دانش آموزان نباید از هیچ کوششی دریغ کرد، اظهار داشت: ایران جزو کشورهای برتر در حوزه پوشش تحصیلی است ولی در حوزه کیفیت  دچار چالش هستیم.

وی تصریح کرد: ایده تشکیل قرارگاه عملیاتی جزو برنامه وزیر آموزش‌وپرورش و در مجلس ارائه شد تا علاوه بر اینکه آموزش‌وپرورش بتواند از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های خیریه و افراد دلسوز استفاده کند با هم افزایی هر چه بیشتر از وضع موجود به وضع مطلوب برسد.

خان محمدی یادآورشد: در قرارگاه تربیتی به دنبال ارتقای کیفیت آموزشی هستیم زیرا مدرسه کانون پیشرفت محله به شمار می رود و در حاشیه شهرها قرار است مدارس این نقش را داشته باشند و امیدواریم ظرف سه سال آینده به نقطه مطلوبی در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه با رویکرد بررسی و حل چالش‌ها و مشکلات پیش روی آموزش‌ و پرورش و دانش آموزان فعالیت دارد، گفت: این قرارگاه از طریق انعقاد تفاهم نامه به دنبال کمک به رفع محرومیت‌های تحصیلی و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عملیاتی «عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر» افزود: کمک به تحقق عدالت آموزشی تربیتی و نصیب برابر آن آموزشی تربیتی، شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل محروم و بی‌بضاعت و اقدام برای رفع مشکلات و موانع، شناسایی مناطق محلات و روستاهای کم برخوردار در حوزه آموزشی و تربیتی و اقدام برای رفع محرومیت؛ شناسایی، سازمان‌دهی و به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های ملی بومی محلی از محورهای مهمی است که به دنبال آن هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار