- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می
کد خبر: ۱۰۶۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 21 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------

اعزام مشمولان دانشگاهي و غير دانشگاهي پایه خدمتی مهر 1401
سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی مهر 1401 در روز شنبه دوم مهر ماه از شهرستان های معین خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا کریم پور در تشریح این خبر، گفت: با توجه به عدم ريشه کن شدن بيماري کرونا در سطح کشور ولزوم اتخاذ تدابير متناسب با اين وضعيت و برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی مهر 1401 راس ساعت 7 صبح روز شنبه، دوم مهر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر 2 جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
سرهنگ کریم پور در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد ، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان ) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء يزد ثبت شده است مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: باتوجه به شرايط ويژه کرونائي وعدم اعطاي مرخصي دردوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا ، برگ اعزام به خدمت, برگ اعلام محل مراجعه مشمول ، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه1 شهدا ، فرزندنظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبيل: کوتاه کردن موي سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و همچنین کارت واکسیناسیون کرونا را بهمراه داشته باشند.
سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش به همراه داشتند کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی مورد تاکید است.
سرهنگ کریم پور در خاتمه با اشاره به دستورالعمل ستاد کرونا و لزوم پیشگیری از شیوع این بیماری بر عدم حضور خانواده های گرامی در محل اعزام تاکید کرد و اظهار داشت: بهمراه آوردن کارت تزريق دز دوم واکسن کرونا در روز اعزام ضروري است و از اعزام مشمولاني که دز دوم واکسن کرونا را تلقيح ننموده اند خودداري مي شود.
وی با اشاره به ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي، یاد آور شد: مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:
1- چنانچه مدت غيبت اوليه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.
2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.

-------------------------------

پیام تبریک فرمانده انتظامی مازندران به مناسبت هفته دفاع مقدس
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامي استان مازندران فرا رسيدن هفته دفاع مقدس را به ملت سرافراز ايران اسلامي و حماسه سازان 8 سال نبرد نابرابر در مقابل مستكبران جهان بویژه مردم شهیدپرور مازندران تبريک گفت.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبری پليس، سردار "مرتضی میرزایی" به مناسبت فرا رسيدن هفته دفاع مقدس پيامي را صادر كردند كه متن كامل آن به شرح ذيل است.
بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه‏ ى ملت ايران در دفاع مقدس، نمايش‌گر قله‏ ى ظرفيت‌هاى انسانى مردم اين سرزمين خدايى است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
هفته دفاع مقدس، گراميداشت ياد و خاطره جانبازي ها و فداكاري هاي ملتي است كه درس مردانه زيستن را از مكتب خميني كبير(ره) آموختند و براي طي اين طريق كه نشات گرفته از قرآن و عترت است تا پاي جان ايستادند و گوشه اي از حماسه و مقاومت بي نظير خود را، در تاريخ به ثبت رساندند.
نیرو های جان برکف ژاندارمری، اولین رزمندگانی بودند که جانانه در مقابل دشمن ایستادند و اولین شهید این دفاع مقدس را تقدیم نظام کردند، پاسدران کمیته انقلاب اسلامی نیز دوشادوش سایر رزمندگان اسلام به دفاع از این مرز بوم پرداخته و حماسه آفریدند.
این هفته یادآور جانبازي ها و فداكاري هاي ملتي است كه درس مردانه زيستن را از مكتب امام حسین (ع) آموختند و براي طي اين طريق كه نشات گرفته از قرآن و عترت است تا پاي جان ايستادند.
اینجانب فرارسيدن هفته دفاع مقدس را كه نمودار مجموعه اي از برجسته ترين افتخارات ملت ايران در دفاع از مرزهاي ميهن اسلامي و جانفشاني دلاورانه در پاي پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را به ساحت مقدس حضرت بقيه الله الاعظم(عج)، فرماندهی معظم کل قوا، يادگاران جنگ تحميلي، نيروهاي توانمند و جان برکف ارتش، سپاه، انتظامی، بسیج و همچنین به مردم شهید پرور مازندران و همکارانم در انتظامی استان تبريک عرض می نمایم.
فرمانده انتظامي استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

-------------------------------

کشف 120 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان "آمل" از كشف 120تن چوب جنگلي قاچاق از چهار انبار دپوی چوب در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علی داداش تبار" با اعلام این خبر، افزود: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده های جنگلی و در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب در منطقه آغوزبن، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در معیت عوامل پلیس اقتصادی استان و منابع طبیعی شهرستان در بازدید از چهار انبار دپوی چوب در حوزه پاسگاه انتظامی"امام زاده عبدا..." موفق به كشف 120 تن چوب جنگلي قاچاق شدند.
سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: در این راستا 4 دستگاه خودروی نیسان توقیف و چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، خاطرنشان کرد: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است که به امانت در اختيار نسل هاي قبل بوده و به ما رسيده و ما نيز بايد آن را به نسل های آینده تحويل دهيم.

-------------------------------

کشف 18 تُن نهاده دامي احتکار شده در "فریدونکنار"
سرهنگ حسن هاشم پور فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف 18 تُن نهاده دامي احتکار شده به ارزش دو ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن هاشم پور " در تشریح این خبر بيان داشت: ماموران این فرماندهی در ادامه برنامه هاي مقابله با محتکران کالاهاي اساسي از دپوی مقادیر زیادی نهاده دامي در يکي از انبارهاي اين شهرستان مطلع و بلافاصله رسيدگي به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از کسب اطلاعات لازم و تکميل شدن تحقيقات خود طي هماهنگي با مرجع قضائي از انبار مذکور بازديد کردند که در نتيجه این عملیات 18 تن نهاده دامي کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار بیان کرد: نظر به اینکه اطلاعات این انبار در سامانه جامع انبارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت نرسیده و موجودی آن نیز اعلام نشده بود جرم احتکار کالا را محرز دانست
سرهنگ هاشم پور در پایان خاطرنشان کرد: برابر ارزيابي کارشناسان مربوطه ارزش اين نهاده ها بالغ بر دو ميليارد ريال است که در اين خصوص انبار مربوطه پلمب و یک نفر نيز در این رابطه دستگير و به همراه پرونده براي انجام اقدامات قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

-------------------------------

کشف 17 کیلو تریاک از 2 سوداگر مرگ در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف 17کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت 2 سوداگر مرگ در این شهرستان و شهرستان های همجوار موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي موفق به شناسایی متهمان شدند، افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را در حین انتقال مواد مخدر با یکدستگاه خودروی سواری پژو 405 در محور ورودی شهرستان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان اینکه در بازرسي های به عمل آمده 17 کیلوگرم مواد مخدر تریاک که در داخل خودروی متهمان کشف شد، تصریح کرد: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به آثار زیان بار مواد مخدر بر پیکره جامعه اعم از آسیب های جسمی، بهداشتی، روانی، فرهنگی و اقتصادی که وجود آن هر بخش آن قشری از جامعه را دچار آسیب می کند، خاطرنشان کرد: مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری همه دستگاه های های اجرایی و مردم با پلیس است.

-------------------------------

دستگیری سارق موتورسیکلت در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق حرفه ای موتورسیکلت و کشف 8فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود کلوانی" در بيان جزئیات خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و منزل در سطح شهرستان موضوع شناسایی سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی دقیق محل اختفاء سارق را در یکی از مناطق شهرستان شناسایی و طی هماهنگی قضائی در مخفیگاهش دستگیر كردند
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با بیان اینکه متهم در تحقيقات پلیس به 8 فقره سرقت موتورسیکلت و منزل اعتراف کرد، اظهار داشت: سارق پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.
سرهنگ کلوانی خاطر نشان کرد: شهروندان از خريد موتورسيكلت ‌بدون انتقال سند و تعويض پلاک در دفاتر پليس +10 خودداري كنند و به هيچ وجه موتورهاي قولنامه‌اي و فاقد پلا‌ك را خريداري نكنند و در هنگام خريد، شماره‌ موتور و شاسي را با اسناد مالكيت مطابقت داده و از مخدوش نبودن شماره ها ونداشتن سابقه سرقت و... اطمينان حاصل کنند.

-------------------------------

سارق منازل "نور" دستگير شد
سردارمرتضی میرزایی فرمانده انتظامي استان از دستگيري سارق محرک با 30 فقره سرقت منزل در شهرستان نور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار"مرتضی میرزایی" در تشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر سرقت از منزل یکی از شهروندان در شهرستان نور، بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به تعدد سرقت ها، ماموران با اقدامات اطلاعاتی و گشت های هدفمند، موفق شدند یک سارق را حین سرقت دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در پي دستگیری این سارق منزل و در بازجویی های تخصصی ماموران آگاهی به 30 فقره سرقت در شهرستان نور و شهرستان های همجوار با همدستی دو سارق غیر بومی اعتراف کرد.
سردار میرزایی در خصوص نحوه سرقت اظهار داشت: متهمان با یک دستگاه خودرو سواری و با تعویض پلاک خودرو به صورت متحرک و دوره گردی علاوه بر سرقت در شهرستان نور در شهرستان های همجوار نیز اقدام به سرقت کردند.
این مقام انتظامی در ادامه گفت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و تحقیقات جهت دستگیری سایر متهمان نیز ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان مازندران به شهروندان توصیه کرد: در زمان ترک منزل اقدامات ايمني و پيشگيري از سرقت را رعايت كرده و در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.#

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار