با نواخته شدن زنگ غنچه‌ها در مدارس استان قزوین ۲۲ هزار نوآموز پیش‌دبستانی تحصیل خود را به صورت رسمی آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ 21 September 2022

در مراسمی که امروز به صورت نمادین در مرکز پیش‌دبستانی جابرابن‌حیان شهرستان البرز برگزار شد، زنگ غنچه‌ها نواخته شد و 22 هزار نوآموز پیش‌دبستانی تحصیل خود را به صورت رسمی آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم استانی روز غنچه‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از اسوه پیامبر اکرم(ص) به ویژه رفتار و خلق‌ و خوی ایشان برای تربیت نوگلان دانش‌آموز درس بگیریم. چرا که همه خصلت‌های مثبت و خوبی‌ها در پیامبر(ص) وجود دارد.

نقی سیاهکالی مرادی اضافه کرد: توصیه من به شما اولیا و مادران نوآموزان و دانش‌آموزان کلاس اولی در تربیت فرزندانتان این است که تفاوت‌های فردی فرزندان خود را در نظر بگیرید. چرا که فرزندان ما مثل هم نیستند و برای تربیت هر کدام باید روشی جداگانه داشت. شما به عنوان مادر باید تشخیص دهید که به چه شکلی با فرزندتان برخورد کنید.

وی ادامه داد: دومین توصیه من به شما این است که انگیزه فرزندانتان را بالا ببرید تا تبدیل به فرزندان شایسته‌ای شوند. در این زمینه باید از 4 شیوه تشویق‌ کلامی، تشویق‌ها و تأییدهای غیرکلامی، تشویق‌های مادی و معنوی استفاده کنیم. توصیه بعدی این است که تا جای ممکن فرزندانتان را تنبیه نکرده و با آنها لج‌بازی نکنید.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به معلمان، مربیان و مشاوران تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اولی گفت: به عنوان کسانی که با این دانش‌آموزان کار می‌کنید، باید به طبیعت این کودکان و خردسالان توجه کرده و عواطف مذهبی این نونهالان را تحریک کنید و اصل را بر مهرورزی بگذارید. چرا که اصل و اساس کار ما همین پایه پیش‌دبستانی است و آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری فرمودند کلیه امور این بچه‌ها در آموزش و پرورش ساماندهی شده و دستگاه‌های دیگر مداخله نکنند.

سیاهکالی مرادی افزود: مربیان پیش‌دبستانی چه در قالب مربی پرورشی و چه در قالب مربی کودک باید تربیت عمل‌گرا را محور کار خود قرار دهند و به عنوان فردی که به نوآموزان تدریس می‌کنند، باید اهل عمل به نکات تربیتی باشند و نکته‌ای که به بچه‌ها می‌گویند، باید در وجود آنها باشد. چون کودکان آن‌طور که ما هستیم، می‌شوند، نه آن‌طور که ما می‌خواهیم.

وی ادامه داد: اگر بنده به عنوان یک مربی عامل به یک‌سری نکات تربیتی نباشم، بچه‌ها ناخودآگاه از من درس می‌گیرند و در این صورت ممکن است توجه به ما نداشته باشند. نکته بعدی این است که باید از واسطه‌ها و وسایل مناسب مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، داستان‌خوانی، پخش فیلم و برقراری اردو در طبیعت برای امر تربیت استفاده کنید.

سیاهکالی مرادی یادآور شد: امروز یک‌ عده‌ای که بیشتر در خارج از کشور هستند، خیلی‌ موافق نیستند که شما فرزندان خوب و شایسته‌ای داشته باشید و به همین خاطر در حوزه‌های تربیت و اخلاق دردسرها و چالش‌هایی را برای ما درست می‌کنند تا نتوانیم تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشیم. به همین خاطر نقش والدین در کنار مربیان بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار