همزمان با سراسر کشور و در آستانه هفته دفاع مقدس؛ آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در استان کهگیلویه ویویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳ 21 September 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، همزمان با سراسر کشور و در آستانه هفته دفاع مقدس؛ آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در استان کهگیلویه ویویراحمد برگزار شد.

 

در این آیین یک میلیون پیشکسوت عرصه ایثار و شهادت از سراسر کشور تجلیل شدند، سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس و مستقیم پخش شد.

 

در این آیین که آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج حضور داشت، سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری «سومین آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت» و بیش از ۴۰ هزار رزمنده و ایثارگر این استان، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌ گرفته در زمینه حفظ و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در استان ارائه کرد.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این مراسم که به مناسبت گرامی داشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و به منظور پاسداشت ارزش‌های سراسر شکوه و حماسه آحاد مردم میهن اسلامیان در جنگ هشت ساله بود از مجاهدت و حماسه آفرینی، ایستادگی، پایمردی و مقاومت ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد. 

 

سیدعلی احمدزاده با تقدیر از بانیان این آیین و سپاه فتح استان، هفته دفاع مقدس را فرصتی برای عهد و پیمان مجدد با آرمان ها و خون شهدا، امام شهدا و ارزش های نظام و انقلاب اسلامی دانست و گفت: آنهایی که تا پای جان برای عزت، سربلندی و آزادی کشور و ارزش های اسلام ایستادند و به عهدشان وفا کردند هرکز فراموش نخواهند شد و راه و هدفشان ادامه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: زمانی که تمام جبهه کفر از شرق تا غرب، آمریکا، شوروی و ناتو در جبهه صدام قرار گرفتند تا این حکومت الهی و توحیدی را سرنگون کنند، شما ایثارگران بر مبنای بینش دینی، تفکر الهی با حضور درعرصه میدان یک تحول عظیم ایجاد کردید و پیروز شدید و این وعده الهی است کسانی که به آنها ظلم می شود و مقاومت و ایستادگی می کنند پیروزند و وارثان زمین قرار می گیرند.

 

استاندار ابراز داشت: امروز سپاه ، بسیج و نیروهای مسلح همه سربازان امام عصر(عج) مقتدر و توانمند و با اقتدار در دریا و همه عرصه ها برجسته و خودی نشان داده اند و سربازانی از آمریکا را که در حریم ما قرار داشتند را گرفتار کردند. 

 

احمدزاده با اشاره به اینکه، دیگر گذشت آن دورانی که بخش هایی از سرزمین واگذار می شد گفت: در دوره قاچار بخشی از سرزمین ایران واگذار شد و در دوران رژیم فاسد پهلوی، کشور بحرین که یکی از استان های ایران بود واگذار شد و امروز ان را به پایگاه صهیونیسم تبدیل کرده اند.

 

استاندار با بیان اینکه دفاع ما دفاع قهرمانانه از ارزش ها و هم جهاد فی سبیل الله بود اظهار داشت: دشمنان استکباری در طول عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همه توان خود را بکار گرفتند و هم هزینه های سنگینی کردند تا تغییری ایجاد کنند اما در همه عرصه ها توطئه ها و ترفندهای آنها را مردان عرصه های جنگ و دفاع مقدس و ملت بزرگ و آگاه ایران اسلامی در هم پیچیدند.

 

وی با اشاره به اتفاقی که اخیرا رخ داد، ابراز داشت: در جایی یا شهر بزرگی مانند تهران کسی روسری از سر برداشته، دشمنان میلیون ها هزینه می کنند تا از آن صحنه ای بوجود آورند و همه توان خودشان را به کار می گیرند تا چند نفری هم به خیابان بیایند و با خود همسو کرده و از آنها بهره برداری کنند.

 

احمدزاده گفت: متاسفانه گاهی که در یک مقطع زمانی دشمن یک حرکتی هم می کند برخی در این فرصت یا تعمدا و یا غافلند و حرفی هایی می زنند که در راستای جبهه گیری دشمن هستند.

 

وی تصریح کرد: ما متاسفیم که دختری از دختران ما دچار حادثه شد و از بین رفت و مملکت ما قانون دارد و به خوبی رسیدگی می شود.

 

استاندار ابراز داشت: امروز دشمنان فرزندان نیروی انتظامی این غیور مردان جبهه امنیت و آسایش مردم را که در مرزها در برابر اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر شهید می دهند و در ایجاد امنیت و آرامش مردم جان برکف ایستاده اند را هدف قرار داده اند.

 

 احمدزاه از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: شهید سلیمانی الگوی بی نظیر دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه ها با دشمنان بود که به کشور اقتدار، عزت و شرف بخشید و در حالی که همه ژنرال های دشمنان از آن هراس داشتند اما کودکان فقیر و در بند در کشورهایی مانند عراق و سوریه و برخی مناطق مختلف از وجودش آرامش و امنیت می گرفتند.

 

استاندار با بیان اینکه جهاد ما جهاد ارزشی است گفت: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ جمعیت مقام اول حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس را دارد و ما هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و قدردان عزیزان ایثارگر، رزمنده و خانواده های معظم و معزز آنها هستیم. 

 

آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور گسترده خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان استان برگزار شد.

 

در این آیین از هفت عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و تولیدات فضای مجازی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار