مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت:دریافت کمک‌های مردمی برای اجرای طرح شور عاطفه‌ها ۲۲۰۰ پایگاه در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 20 September 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مؤمنی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۳۷ درصدی پرداخت صدقات در استان مرکزی در سال جاری افزود: ۱۱ هزار و ۲۷ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد انقلابی است.
وی، کمیته امداد را مجموعه‌ای با رویکرد فرهنگی دانست وگفت: ۴۶ هزار خانوار مستمری بگیر هستند و هر ماه ۲۵ میلیارد تومان به حساب خانوارها واریز می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر از خانواده‌های ایتام و محسنین حمایت کرده و در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۸ میلیارد تومان برای ایتام و محسنین پرداخت شده است، ادامه داد: امسال با وجود مشکلات موجود مراکز نیکوکاری استان از ۳۱۵ مرکز به ۳۳۴ مرکز افزایش داشته است. همچنین سرانه کمک حامیان برای هر یتیم یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومان است.
مؤمنی با اشاره به اینکه امسال ۲۴۲ میلیارد تومان در ۵ ماهه نخست سال از سوی مردم در قالب کمک شده است که این رقم نسبت به مشابه سال قبل رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مسکن و اشتغال ۲ بال کمیته امداد هستند که در این راستا تاکنون ۴ هزار خانواده در حوزه اشتغال به خودکفایی رسیده‌اند. در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۰۰ نفر آموزش و استعدادیابی شدند و برای هزار و ۶۵۴ خانواده نیز طرح اشتغال انجام شد.
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۹۷۲ مسکن در سال‌های اخیر شروع به کار شده و تحویل شده است. همچنین امسال ساخت ۷۰۲ واحد نیز در شهر مهاجران در ماه ربیع‌الاول کلنگ‌زنی شده و سعی ما بر این است که ۱۸ تا ۲۴ ماهه تحویل شود. از ۶ هزار و ۳۰۰ خانواده مستأجر تحت پوشش کمیته امداد بیشترین خانواده‌ها به اراک و ساوه تعلق دارند.
مؤمنی در تشریح برنامه «شور عاطفه‌ها» با شعار «با هم مشق محبت بنویسیم»، گفت: این طرح از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا ۱۵ مهر ماه در ۲ هزار و ۲۰۰ پایگاه ثابت اعم از مدارس، پایگاه‌های بسیج، مساجد، مراکز نیکوکاری و ... ادامه دارد. همچنین زنگ عاطفه‌ها ۱۱ مهر ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه نواخته می‌شود.
این مقام مسئول بیان کرد: قرار بر این است که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار صندوق امداد ولایت قرار گیرد. همچنین مقرر شده ریاست جمهوری ۱۵ میلیارد کمک بلاعوض در اختیار استان قرار دهد. از محل کمک‌های رئیس‌جمهور برای تعدادی از خانوارها گازکشی به ارزش ۵ میلیارد تومان انجام شده و ۷۰۷ خانواده نیازمند گاز نیز شناسایی شدند که در مرحله بعد انجام می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر ۱۱۷ میلیارد تومان وام با کمترین معوقه نزد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان است. همچنین ۴۰۰ زوج به منظور دریافت تسهیلات کمک جهیزیه پشت نوبت هستند. از ابتدای امسال نیز ۱۶۷ جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار