فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان :
تابناک-سردار سالاری گفت: در هفته دفاع مقدس بيش از ٦٠٠ برنامه در حوزه هاي مختلف برگزار و اجرا خواهد شد كه نمايشگاه بزرگ دفاع مقدس و بازسازي عمليات والفجر ٨ از مهمترين اين برنامه هاست.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 20 September 2022

به گزارش خبرنگار تابناك به مناسبت فرار رسيدن هفته دفاع مقدس نشست خبری سردار اباذر سالاري فرمانده سپاه امام سجاد (ع)استان هرمزگان پیش از ظهر امروز سه شنبه ٢٩شهريور برگزار شد.

 

سردار سالاري در اين نشست محورهاي برگزاري برنامه هاي هفته دفاع مقدس را بيش از ٦٠٠برنامه عنوان كرد و گفت برنامه هايي كه براي اين هفته در نظر گرفته شده و اجرائي خواهند شد براي همه رده ها سپاه و بسيج با شرايط كليدي و محوري برنامه ريزي شده است 

 

وي افزود:تقارن هفته دفاع مقدس با رحلت رسول مكرم اسلام ،شهادت امام حسن و امام رضا (ع)رويكردهاي برنامه هاي هفته دفاع مقدس را به تناسب دهه پاياني ماه صفردر همان مسير و جهت برگزار مي شود

سردار اباذر سالاري هفته دفاع مقدس را يك ظرفيت فرهنگي اجتماعي قوي و پر محتوا برشمرد و خاطر نشان كرد دفاع مقدس نماد حماسه، دینداری و استقامت، ایثارگری و از خودگذشتگی و مظهر صلابت و اقتدار یک ملت و دانشگاهی انسان‌ساز است.

 

سالاری گفت: شکوفایی خلاقیت جوانان و نوجوانان در پاسداشت ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی از رزمندگان به عنوان محورهای هفته دفاع مقدس امسال است. 

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس گفت: اولین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان پیشکسوتان هفته دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده که در این روز رژه ملی نیروهای مسلح در استان هرمزگان در شهر بندرعباس به صورت رژه دریایی و زمینی برگزار خواهد شد، در سطح کشور دو رژه ملی داریم که یک رژه در تهران یک رژه نیز در بندرعباس برگزار می‌شود، همچنين در روز اول غبارروبی گلزار شهدا را نیز خواهیم داشت. 

وی خاطر نشان كرد : نمایشگاه دستاوردهای دفاعی و نظامی نیروهای مسلح در ساحل بندرعباس برپا می‌شود كه برنامه‌های نمایشگاه توسط صدا و سیما پوشش خبري داده می‌شود و ازمركز خليج فارس پخش خواهد شد. 

سردار سالاری تصریح کرد: بازسازی عملیات والفجر ٨ که از عملیات‌های غرور آفرین هشت سال دفاع مقدس است در كنار نمايشگاه نمايش داده ميشود 

وی اظهار داشت: دومین روز از هفته مقدس روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از خانواده شهدای سلامت است كه در ایام کرونا شاهد مجاهدت هاي کادر درمان بودیم، همچنین در این روز نقش زنان و خانواده در جبهه و جنگ و دفاع مقدس نيز تببين و تكريم می‌شود. 

فرمانده سپاه امام سجاد گفت: سومین روز، به عنوان ولایتمداری جوانان، علم و دانش پژوهی است که در این روزنقش پر رنگ جوانان و توسعه علم و دانش را در دفاع مقدس نشان مي دهد نمره جوانان در پيروزي انقلاب و همچنين جنگ تحميلي نمره بالا و قابل قبولي بوده ميانگين سني فرماندهان جنگ ما ٢٥سال بوده كه اين مساله غرور افرين است و نشان دهنده آن است كه جوانان ما در هر جايگاهي حضور تاثير گذاري خواهند داشت. 

 

وی با اشاره به اینکه در چهارمین روز دفاع مقدس تجليل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران خواهیم داشت افزود : در روز پنجم به اهمیت مسئله پدافند غیرعامل، نقش کمک‌های اصناف و بازاریان و اقشار خواهیم پرداخت و با توجه به نقش مهم و اثر گذار سربازان در دفاع مقدس از این قشر تجلیل می‌شود. 

اباذر سالاری با اشاره به روز حصر آبادان ابراز داشت با وحدت همه مشكلات و دسيسه ها نقش بر آب مي شودو اگر وحدت باشد از مشكلات عبور خواهيم كرد و در روز ششم از هفته دفاع مقدس از تمام اقشار بسیج و سنگرسازان و فرماندهان بزرگ به عنوان الگوهای مناسب برای نسل جوان تجلیل می‌شود. 

 

اين مقام روز هفتم از هفته دفاع مقدس را روز فرمانده هان عزت مداران حماسه آوران برشمرد و عنوان كرد :ياد و نام همه فرماندهان شهيد به خصوص حاج قاسم سليماني را گرامي ميداريم و با توجه به بازگشايي مدارس حضور راويان جنگ و دفاع مقدس را در مراكز آموزشي خواهيم داشت .

 

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: در هفته دفاع مقدس 5 هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند توزيع خواهد شد و دربيست و هفتمين نهضت مساوات ٣٠ هزار بسته معیشتی نیز در بین مردم نیازمند توزیع می‌شودواهدای ٥٠٠ سری جهیزیه هم در دستور كار اين ايام مي باشد.

 

وي تصريح كرد : براي پروژه‌های عمرانی، ورزشی و منازل محرومین و پروژه‌های آبرسانی كه در هفته دفاع مقدس به بهره برداري خواهد رسيد ١٦٦ میلیارد تومان هزينه شده است كه اميدواريم بزرگداشت اين هفته مقدس با همه ظرفيت هايي كه دارد براي همه اقشار و سربلندي نظام جمهوري اسلامي موثر و مفيد واقع شود.

انتهای پیام / کوروش سلمانی دهبارز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار