رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای که با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد تحت عنوان کار در منزل اقدام به پیشبرد اعمال مجرمانه‌ خود می‌کرد و درنهایت در گمنامی به سر می‌برد، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 20 September 2022
به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه مالباخته ای به پلیس فتا استان با ارائه مرجوعه‌ قضایی مبنی بردریافت پیامک يارانه معيشتي پس از ورود به لینک اقدام به برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی وی  شده که موضوع در دستور کار کارشناسان استانی قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که از طرف شماره‌ای ناشناس، پيامي مبني برجهت عدم انسداد یارانه معیشتی شما به لینک زیر مراجعه کنید پس از مراجعه به لينک مربوطه و نصب بد افزار، از حساب بانکی قربانیان برداشت می‌شد.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: در پی بررسی‌های بعدی مشخص گردید متهم پرونده علاوه بر برداشت از حساب بانکی با دسترسی به حساب ارز دیجیتال و سایر حسابهای موجود در تلفن همراه قربانی اقدام به سرقت ارز دیجیتال از حساب های افراد دیگر می نموده که در مجموع مبالغ سرقت شده برابر  مبلغ 2،450،000،000 ریال معادل دویست و چهل و پنج میلیون تومان بوده است.

اين مقام انتظامي بیان داشت: متهم در ابتدا خود را قربانی و بازیچه‌ کلاهبرداری دیگران وانمود می‌کرد و قصد فریب کارشناسان پلیس را داشت اما پس از مواجهه با شواهد و قرائن در دست پلیس و استخراج ادله‌ متقن دیگر از تجهیزات رایانه‌ای توقیف‌شده، متهم چاره‌ای جز اعتراف به اعمال مجرمانه‌ خود نداشت.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به اینکه هموطنان توجه داشته باشند که هیچ ارگان دولتی از شماره های شخصی ارسال پیام ندارند عنوان داشت که پیامک های که با این عناوین و بدون سرشماره سازمانی دریافت می گردد بلافاصله با شماره 096380 تماس حاصل و یا از طریق سایت پلیس فتا با آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه و اعلام گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار