رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه خوزستان پس از تهران، بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است، گفت: اگر شرایط فضای کسب و کار بهبود یابد قطعا شاهد شرایط بهتری برای فعالیت بخش خصوصی در خوزستان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 20 September 2022

شهلا عموری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت‌های خوزستان برای توسعه صادرات اظهار کرد: خوزستان به ‌عنوان دومین استان اقتصادی کشور پس از تهران، بیشترین سهم در تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید بیش از ۷۹ ‌درصد نفت کشور در خوزستان انجام می‌شود اما اگر نفت را به‌ عنوان یک سرمایه ملی از محاسبات اقتصادی خوزستان حذف کنیم با توجه به فعالیت صنایع بزرگی مثل فولادها و پتروشیمی‌ها در استان، نقش مهم خوزستان در اقتصاد کشور بیش از پیش نمایان می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: خوزستان بیشترین مرزهای زمینی با کشور عراق را دارد که این موضوع در حوزه تجارت خارجی و بحث توسعه صادرات غیرنفتی از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است و باید با توجه به این ظرفیت عظیم با نگاهی کارشناسی، زمینه را برای توسعه صادرات غیرنفتی به ویژه توسط بخش ‌خصوصی فراهم کرد.

عموری با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار در خوزستان ادامه داد: اگر شرایط فضای کسب و کار بهبود یابد قطعا شاهد شرایط بهتری برای فعالیت بخش خصوصی در خوزستان خواهیم بود که ثمره آن افزایش تولید، ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه صادرات خواهد بود.

وی در خصوص موانع پیش روی توسعه صادرات افزود: بخش عمده‌ای از مسیر توسعه اقتصادی و صادرات کشور دقیقا از مسیر توسعه خارجی به ویژه از مسیر توسعه روابط با همسایگان عبور می‌کند و در این زمینه رفع عمده موانع موجود در توان بخش خصوصی نیست و در این راستا نیازمند ورود و همکاری دولت است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: تکمیل زنجیره محصولات صادراتی با کمک واحدهای تولیدی کشور از طریق مرزهای خوزستان یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به توسعه صادرات کمک شایانی کند و اتاق بازرگانی اهواز نیز به صورت ویژه پیگیر این مساله است.

عموری در پایان گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی و پذیرش هیات‌های تجاری مختلف به‌ خصوص هیات‌های تجاری کشور عراق اگر مورد توجه صاحبان صنایع داخلی قرار گیرند با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب موجود در خوزستان می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار