کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ / مازندرانی ها باز هم درخشیدند
حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی در نیمه‌نهایی وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی با نتیجه عالی 10 بر 0 به پیروزی رسید.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 15 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان با صعود ملی پوشان وزن‌های ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران یعنی حسن یزدانی و محمد نخودی به فینال و حضور نماینده ۱۲۵ کیلویی کشورمان در رده بندی پیگیری شد. 
حسن یزدانی و نخودی فینالیست شدند زارع ۳ ثانیه کم آورد
 

حریف اوکراینی زانو زد، نخودی برای فتح طلا به باروز رسید.

محمد نخودی در نیمه‌نهایی وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل واسیل میخایلوف از اوکراین با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

قهرمانی جهان؛ زارع مقابل سد ترک ناکام ماند.

امیرحسین زارع در نیمه‌نهایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل طاها آکگول از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

این سه کشتی گیر چگونه به نیمه‌نهایی رسیدند

امروز در رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان صربستان بجز امیر محمد یزدانی که بخاطر مصلحت حذف شد، هر سه کشتی گیران کشورمان که هر سه مازندرانی هستند خوش درخشیدند و هر ۳ به نیمه‌نهایی راه یافتند.

در وزن 86 كيلوگرم حسن يزداني پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر مقابل ايوان ايچيزلي از مولداوي به برتري دست يافت. وي در دور سوم و مرحله يك چهارم نهايي با نتيجه 11 بر صفر سباستين جزيرزانسكي از لهستان را مغلوب كرد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي در اين مرحله به مصاف برنده ديدار بوريس ماكويف از اسلواكي و مايسورادزه از گرجستان مي رود. 

نخودی با شایستگی به نیمه‌نهایی رسید

محمد نخودی در یک‌‌چهارم وزن 79 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل بكزاد عبدالرحمن‌اُف از ازبکستان با نتیجه 10 بر 5 به پیروزی رسید

 

حسن یزدانی رکورد 60 ساله را شکست و پُرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

حسن یزدانی و نخودی فینالیست شدند زارع ۳ ثانیه کم آورد 

 


حسن یزدانی با صعود به فینال مسابقات جهانی صربستان ضمن قطعی کردن مدالش، تعداد مدال‌های دوران حرفه‌ای خود در مجموع مسابقات جهانی و المپیک را به عدد 8 رساند.

غلامرضا تختی در سال 1341 به مدال نقره جهان رسید و هیچ کس فکر نمی کرد که رکورد 7 مدال جهانی و المپیک او تا 60 سال بعد نیز همچنان پابرجا باشد. نخستین کسی که توانست با این رکورد برابری کند، ژنرال 7 مداله کشتی فرنگی ایران یعنی حمید سوریان بود که او هم نتوانست از این رکورد عبور کند. همچنین عبدالله موحد و علیرضا حیدری هم هر کدام با 6 مدال جهانی و المپیک در رده سوم پرافتخارترین کشتی‌گیران کشورمان دارند.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار