مردم مهران امروز در حصار دیوارهای بتنی قرار گرفته و مشکلاتی به مراتب برابر با زایرین را متحمل می شوند ،بهتراست ستاد اربعین هردچه سریعتر تصمیمی برای تامین آسایش مردم این شهر اتخاذ کند
کد خبر: ۱۰۶۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 10 September 2022

تابناک ایلام :: "ایلام پایتخت خادمین اربعین "زیباترین تعبیریست که می توان برای مردمانی اطلاق کرد که در هفته های منتهی به اربعین حسینی و بعد از آن با ایثار از خود می گذرند تا زائر با عبدالله خم به ابرو نیاورد

حضور شبانه روزی و ایثارگرانه مدیران ارشد دولت در استان ایلام در بین زایرین ،رتق و فتق امور زایرین ،برپایی پایگاههای مردمی در جای جای این استان برای خدمت رسانی به زایرین جلوه ای زیبا از تجلی شعار پایتخت بودن ایلام است .

افتخار خدمت رسانی به زایرینی که بارها توتیا بودن خاک پایشان را در کتاب ها خوانده ایم ولی امروز ایلام و مهران معنا بخش این جمله زیبا شده اند.

با تمامی این تفاسیر یک موضوع را نباید از یاد بیریم که خدمت رسانی به زایرین یک تکلیف انسانی و دینی است اما در کنار آن باید هوای مردم شریف مهران را هم داشته باشیم .

مهران شهر کوچک مرزی با جمعیت ۱۵هزار نفری که اینک میزبان چند میلیون هموطن شده است .
همگی بر این موضوع واقفیم که زیرساخت های ارتباطی ،رفاهی و خدماتی این شهر برای این میزان جمعیت ساکن ساخته شده اما امروز این شهر به یک کلان شهر تبدیل شده در حالی که هیچ تغییری در زیر ساخت هایش ایجاد نشده است

مداقه در وضعیت کنونی شهر مهران نشان می دهد که تمامی معابر شهری ،کوچه و خیابان و‌کوره راهایش به پارکینگ تبدیل شده است ،تمامی فضای سبز این شعر زیر پای جمعیت میلیونی لگد مال شده است .

به منظور کنترل عبور و مروز اغلب معابر شهر مهران مسدود شده است ،به گونه ای که تردد برای شهروندان عادی به این راحتی امکان پذیر نیست
از سویی نیز بدلیل ترافیک سنگین جاده های مواصلاتی به این شهر و اعمال برخی محدودیت ها ،تردد به این شهر تا حدودی غیر ممکن شده است .

یقینا بخش قابل توجهی از مایحتاج روزمره موجود در بازار توسط این حجم از جمعیت به مصرف می رسد ،آیا با این وجود زندگی بر‌مردم این شهر سخت و نفسگیر نمی شود ؟!

تصور کنید اگر خانه ای یا هر مکان دیگری دچار آتش سوزی شود ،یا فردی در منزلش دچار علرصه قلبی شده یا خانم بارداری در آستانه وضع حمل قرار گیرد ،خدمات رسانی به آنان چگونه میسر می شود ؟!

اصلا یک خانم خانه دار برای تامین و خرید مایحتاج روزانه خانواده اش با چه مشقتی روبروست ؟؛

همه این ها که بر شمردیم مسایلی هستند که شهروندان مهرانی این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنند و باید فکری به حالشان کرد !

درست است خادمی زایرین امام حسین یک نعمت است که نصیب این مردمان شده است اما خدایی نخواسته بروز یک اتفاق برای یک شهروند یا نارضایتی آنان روی دیگر سکه این روزهای شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد .

مسیولین ستاد اربعین و نظم دهنده به شهر باید به گونه ای عمل کنند تا حضور میلیونی زایرین در شهر به سمتی پیش نرود تا مردم مهران را در خانه های خود اسیر کرده و یا مشکلاتی بر آنان تحمیل شود!

باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در کنار رفع مشکل زایرین عزیز و خدمات رسانی به آنان که امروز وظیفه یکایک ما ایلامیان است ،فکری به حال مردم مهران هم بشود .

مردم مهران امروز در حصار دیوارهای بتنی قرار گرفته و مشکلاتی به مراتب برابر با زایرین را متحمل می شوند ،بهتراست ستاد اربعین هردچه سریعتر تصمیمی برای تامین آسایش مردم این شهر اتخاذ کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار