کد خبر: ۱۰۶۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 05 September 2022

در این مقاله می خوانید که حفر چاه در خاک رس یا ماسه؟ اغلب متخصصان چاه کن تاکید دارند که خاک رس برای حفر چاه مناسب نیست اما چرا منطقه ی رسی برای حفر چاه جذبی مناسب نیست؟ می گویند. به خاطر اینکه خاک رس از دانه های ریز تشکیل شده، آب را درون خودش نگه میدارد، بنابراین برای ذخایر آب مناسب نیست و حفر چاه در خاک رس انتخاب خوبی نیست. در ادامه می خوانید که چطور می توان منطقه دارای خاک رس را تشخیص داد و نکات مهم در مورد محل و زمان مناسب حفر چاه را می خوانید. 

حفر چاه در خاک ماسه ای یا رسی؟

حفر چاه در خاک رس یا ماسه چرا؟

حفر چاه در خاک ماسه ای خوب است و مقاومت بهتری دارد. زمان حفر چاه جذبی و لایروبی در نیمه دوم فصل تابستان و قبل از آغاز بارندگی است. در تابستان، سطح آب های زیرزمینی پایین است و زمان خوبی برای حفر چاه است. برای اطلاع از قیمت حفر چاه فاضلاب می توانید از راهنمایی مشاوران سایت خونه سازها استفاده کنید. 

قیمت حفر چاه فاضلاب

برای حفر چاه در تهران و استعلام قیمت حفر چاه فاضلاب می توانید وارد سایت خونه سازها شوید و یا با شماره تلفن ⁦09370919055⁩ تماس بگیرید. 

حفر چاه جذبی یا آب باران یا چاهک هایی به شکل استوانه ای حفر می شوند و گاهی نیز به شکل مربع شکل به سمت داخل زمین حفاری می شوند، از حالت های معمول برای حفر چاه است و به آن حفاری چاه جذبی یا حفر چاه گویند.

حفر چاه در خاک رس یا ماسه چرا؟

نحوه تشخیص نوع خاک رس و ماسه ای

برای تشخیص نوع خاک رس یا ماسه ای نیاز به انجام آزمایش‌ها است. برای تشخیص این خاک ها از یکدیگر لازم است آزمایش انجام شود البته روش های ساده‌ و ارزان قیمت چشمی هم وجود دارد که چاه کن بتواند به کمک آن جنس خاک را تشخیص دهد. 

حفر چاه در خاک ماسه ای با روش ژئوفیزیک

حفر چاه در خاک ماسه ای مناسب تر از خاک رس است و این نوع خاک را می توان با روش ژئوفیزیک تشخیص داد. اکتشاف آب و تعیین محل مناسب حفر چاه در خاک ماسه ای به روش ژئوفیزیک در حال حاضر در ایران انجام می شود و افراد اعم از حقیقی و حقوقی با روش ژئوفیزیک این خدمات را ارائه می کنند. 

خاک رس چه نوع خاکی است ؟

خاک رس به ذراتی گفته می شود که اندازه ای آن کمتر از 0.002 میلیمتر است. البته علت نامگذاری این خاک، صرفا اندازه آن نیست. زیرا خاک رس علاوه بر ریز بودن ذرات، دارای خاصیت خمیری نیز می باشد.

خمیری بودن خاک رس هنگام برخورد با آب ایجاد می شود و این حالت مناسب حفر چاه نیست. در سیستم طبقه‌بندی ایالات متحد آمریکا، تفاوتی بین اندازه رس و لای قائل نشده اند و هر دو نوع خاک را کوچکتر از 0.075 میلیمتر دانسته اند.

در این طبقه‌بندی خاک رس و لای، فرض بر این است که ذرات کوچکتر از 0.075 میلیمتر بوده و دارای خاصیت خمیری می باشند. اگر ذرات با این اندازه، خاصیت خمیری نداشته باشند، لای هستند.

آزمایش تراکم خاک چیست؟

در ساخت بسیاری از پروژه ها و برای حفر چاه فاضلاب از آزمایش تراکم خاک استفاده می شود. در این پروژه های ژئوتکنیکی لازم است خاک را متراکم کرد. به ویژه اگر ساخت پروژه مربوط به ساخت باند فرودگاه باشد یا برای راهسازی باشد ممکن است با خاک نسبتا ضعیف روبرو شویم. 

در این حالت لازم است خاک متراکم شود تا خاک به چگالی و تراکم مورد نیاز برسد. این تراکم توسط غلتک های مختلف انجام می شود. برای حفر چاه فاضلاب، خاک ماسه ای تراکم مورد نیاز را دارد و در ساخت این نوع چاه نیز از بلوک سیمانی استفاده می شود. بلوک سیمانی مورد نیاز برای حفر چاه فاضلاب باید از نوع بلوک سنگین ته باز باشد تا آب فاضلاب از آن عبور کرده و به زمین راه پیدا کند در غیر این صورت چاه فاضلاب سریع پر می شود و نیاز به تخلیه پیدا می کند. 

حفر چاه در خاک رس یا ماسه چرا؟

دستمزد چاه کن برای حفر چاه در خاک ماسه ای

اگر به دنبال چاه کن حرفه ای هستید و می خواهید بدانید، چه مناطقی برای حفر چاه مناسب است؟ دستمزد چاه کن برای حفر چاه در خاک ماسه ای چقدر است؟ نرخ اتحادیه حفر چاه در سال جدید چه مقدار است؟ می توانید با پشتیبانی سایت خونه سازها به شماره ⁦09370919055⁩ تماس بگیرید. 

هزینه و بهای تمام شده حفر چاه در خاک ماسه ای، شامل هزینه حمل، هزینه اجرای کانال و چاه، قیمت حفر چاه فاضلاب است. هزینه بلوک و مصالح برای حفر چاه فاضلاب به بهای تمام شده حفر چاه در خاک ماسه ای افزوده می شود. هزینه حفر چاه فاضلاب در استان های مختلف کشور متفاوت است. برای حفر چاه فاضلاب از بلوک سیمانی سنگین ته باز استفاده می شود.  

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار