رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: رویکرد اصلی توزیع بودجه در استان زنجان در6 حوزه اعتباری نخست بحث آب شرب روستایی و شهری است.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 30 August 2022

به گزارش تابناک زنجان، شهرام میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور از مهمترین وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت استان از دیگر وظایف این مجموعه است، بیان کرد: تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان در چارچوب ضوابط ملی آمایش کشور متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات جغرافیایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی، تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی امور اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان زنجان از جمله فعالیت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: این نهاد مسؤولیت توسعه و تجهیز منابع استانی با تأکید بر حذف وابستگی به درآمدهای نفت و گاز را برعهده دارد.

میرزایی با اشاره به تهیه و تنظیم، توزیع، ابلاغ، مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبارات استان در چارچوب ضوابط، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه سنواتی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان است، بیان کرد: نظارت و ارزیابی برنامه و بودجه استان در این نهاد مورد تاکید قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی و فنی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) ملی و استانی و گزارش‌گیری از پیشرفت برنامه‌ها و ارزیاب آن‌ها مورد تاکید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد، ادامه داد: راهبری امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ اعتبارات عمرانی زنجان ۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد تومان است، اضافه کرد: از این میزان ۳۲۱ میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی هزینه شده است که فقط در بخش راه، آب بهداشت مدرسه و ... قابل پرداخت است.

میرزایی خاطر نشان کرد: توزیع بودجه در استان در شورای برنامه‌ریزی با همکاری ۷۰ دستگاه انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه رویکرد اصلی توزیع بودجه در استان زنجان در 6 حوزه اعتباری نخست بحث آب شرب روستایی و شهری است، اضافه کرد: در اولویت بعدی مدرسه‌سازی در مناطق دارای مشکل به ویژه در شهرک‌های اقماری، عمران شهری و روستایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات جدید در بودجه ۱۰ درصد اعتبارات جدول ۱۰ برای شرکت‌های دانش بنیان است، عنوان کرد: رویکرد در این اعتبارات تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است.

میرزایی خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم این بود که بودجه‌ریزی رو کنار گذاشت و به سراغ برنامه محوری رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار