باتومی و تفلیس هر دو از شهرهای محبوب گرجستان برای سفر هستند. در این مطلب بررسی می کنیم که شهر ساحلی باتومی برای سفر بهتر است یا تفلیس. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷ 22 August 2022

باتومی در سواحل غرب کشور گرجستان قرار دارد و به مرز کشور ترکیه نزدیک است. باتومی علاوه بر جاذبه های تاریخی و معماری شهری زیبا، ساحل بسیار مناسبی برای سفر و تفریحات آبی دارد و آب و هوای خوب آن باعث شده تا به یک از گزینه های محبوب برای گذراندن تعطیلات تبدیل شود.

از طرفی شهر تفلیس در آن سوی دیگر گرجستان به عنوان پایتخت این کشور جاذبه های زیادی را ارائه می دهد. بنابراین انتخاب از بین این دو شهر کمی سخت می شود. بنابراین ما به شما تور گرجستان به صورت ترکیبی در آژانس الفبای سفر را پیشنهاد می کنیم تا در یک سفر بتوانید از هر دوی این شهرها بازدید کنید. در ادامه مطلب نیز به بررسی تفلیس و باتومی پرداخته ایم.

باتومی برای سفر بهتر است یا تفلیس؟

عکس شهر باتومی و تفلیس

فاصله باتومی تا تفلیس چقدر است؟

باتومی حدود 260 کیلومتر با تفلیس فاصله دارد، بنابراین اگر با سرعت ثابت 50 کیلومتر سفر کنید، می توانید در 5 ساعت به تفلیس برسید. زمان سفر در تفلیس ممکن است به دلیل سرعت اتوبوس، سرعت قطار یا بسته به وسیله نقلیه ای که استفاده می کنید متفاوت باشد.

کل فاصله بین باتومی و تفلیس 926.31 متر است. فاصله بر اساس مایل از باتومی تا تفلیس 162.1 مایل است. این یک فاصله خط مستقیم است و بنابراین اغلب اوقات مسافت واقعی سفر بین باتومی و تفلیس ممکن است بیشتر باشد یا به دلیل انحنای جاده متفاوت باشد.شما می توانید با تور باتومی الفبای سفر، گردشی به یاد ماندنی را در این شهر زیبا تجربه کنید.

فاصله ی تهران تا باتومی و تفلیس

گرجستان با ایران مرز مشترکی ندارد، لیکن دسترسی به این کشور با خودروی شخصی و هم با اتوبوس از ایران وجود دارد. شهر تفلیس در قسمت شرقی گرجستان و باتومی در قسمت غربی از گرجستان قرار دارد.

برای رفتن از ایران به گرجستان، شهر تفلیس یکی از شهرهای نزدیک به کشور ما است. بنابراین می توانید با تهیه تور تفلیس از سایت الفبای سفر به راحتی خود را به این شهر زیبا برسانید. فاصله ی شهر تهران تا تفلیس حدود ۸۷۹.۲۳ کیلومتر است و فاصله شهر تهران تا باتومی ۱۳۹۵ کیلومتر می‌ باشد.

سفر هوایی انتخاب بهتری نسبت به سفر زمینی به گرجستان است، زیرا زودتر به مقصد خواهید رسید، اما اگر وقت دارید سفر زمینی ارزان تر است و می توانید از مناظر اطراف جاده های این کشور لذت ببرید.

باتومی برای سفر بهتر است یا تفلیس؟

شهر تفلیس گرجستان

روش های سفر از تفلیس به باتومی

پنج گزینه برای سفر بین شهرهای تفلیس و باتومی وجود دارد. اتوبوس، قطار، تاکسی، ماشین و هواپیما از جمله گزینه های سفر از باتومی و تفلیس و بالعکس است.

سفر با اتوبوس

دو مدل اتوبوس برای رفت و برگشت به این دو شهر وجود دارد یکی مارشوتکا یا مینی بوس و دیگری اتوبوس معمولی است. مارشوتکاها به طور منظم از ایستگاه اتوبوس دیدوبه تفلیس به سمت باتومی حرکت می کنند و هزینه ی بلیط برای هر نفر ۲۵ لاری می باشد.

برای رسیدن به ایستگاه اتوبوس دیدوبه می توانید با مترو با یک لاری و یا از مرکز شهر با تاکسی که حدود 5 تا 7 لاری هزینه به ایستگاه اتوبوس دیدوبه بروید.

هزینه بلیط  اتوبوس ها بسته به امکانات از 36 لاری است و اتوبوس ها با فضای زیاد پا و نوشیدنی های گرم وسرد بسیار راحت هستند.

همچنین تلویزیون ‌هایی در پشت صندلی با ویدیوهایی به زبان ‌های مختلف و وای ‌فای روی آن وجود دارد. توصیه می شود اتوبوس تفلیس به باتومی را حداقل چند روز قبل از برنامه ریزی سفر رزرو کنید.

از دفاتر آنها یا با دانلود برنامه مترو جورجیا خریداری کنید که در آن می توانید آخرین برنامه ها را نیز مشاهده کنید.

سفر با قطار 

یکی دیگر از گزینه های سفر بین شهرهای تفلیس و باتومی استفاده از قطار است. سفر تنها حدود 5 ساعت طول می کشد، و آن را به گزینه ای سریع تر از اتوبوس تبدیل می کند، با این حال، در حال حاضر تنها دو قطار در روز وجود دارد.

ایستگاه مرکزی تفلیس نزدیک به مترو واقع شده است. وقتی به مرکز تفلیس رسیدید از درهای اصلی وارد شوید و با آسانسور به طبقه دوم بروید، جایی که سکوها را خواهید دید.

جدول زمانی قطار بین تفلیس و باتومی به طور مرتب تغییر می کند، بنابراین بهتر است آخرین جدول زمانی قطارها را در وب سایت راه آهن گرجستان بررسی کنید. به طور معمول حداقل یک قطار وجود دارد که صبح زود حرکت می کند و قطار دیگری که بعد از ظهر حرکت می کند.

قیمت بلیط های درجه دو از 25 لاری شروع می شود و برای بلیط های درجه یک 61 لاری است. تفاوت اصلی این دو کلاس در این است که صندلی های درجه یک راحت تر هستند.

پریز برق و وای فای در قطار وجود دارد و قطار دارای تهویه مطبوع است. در باتومی، ایستگاه قطار چند کیلومتر با منطقه مرکزی باتومی فاصله دارد.

سفر با ماشین

یکی از گزینه های عالی برای سفر بین دو شهر باتومی و تفلیس سفر با ماشین است. فاصله بین این دو شهر حدود 380 کیلومتر است و رانندگی کمتر از 6 ساعت طول می کشد.

سفر هوایی

یکی دیگر از روش های رفتن به به دو شهر تفلیس و باتومی سفر با هواپیما است، سفر با هواپیما یکی از راحت ترین روش های سفر است. پروازهای گرجستان توسط گرجستان ایرویز انجام می شود، بنابراین برای تهیه تور گرجستان به سایت الفبای سفر مراجعه کنید و تورهای مسافرتی را با قیمت مناسب به صورت آنلاین تهیه کنید.

بهترین زمان سفر به شهرهای گرجستان

در فصل تابستان آب و هوای کشور گرجستان گرم و خشک و در زمستان هم سرد و خشک است. برای سفر به گرجستان و شهر های باتومی و تفلیس یکی از بهترین زمان های سفر، ماه های اردیبهشت تا خرداد و شهریور تا مهر است.

شهر باتومی یکی از مرطوب ترین شهرهای گرجستان است، زیرا در نزدیکی ساحل دریای سیاه قرار دارد. به همین خاطر در این شهر کمتر شاهد بارش برف هستیم.

شهر تفلیس بر خلاف شهر باتومی دارای آب و هوایی قاره ای و کوهستانی است. و در فصل تابستان بسیار گرم است، و در ماه های دیگر سال نیز شاهد بارش فراوان باران و برف هستیم. هوای سرد سیبری از یک طرف و رطوبت دریای سیاه از طرفی دیگر آب و هوای قاره ای این شهر را رقم می زند.

فصل پاییز نیز به دلیل تقاضای کم مسافران زمان خوبی برای تهیه تور تفلیس باتومی ۱۴۰۱ است، زیرا در این زمان از سال سفر کم هزینه تری برای رفتن به کشور گرجستان خواهید داشت. شهر های باتومی و تفلیس در فصل پاییز شاهد هوایی خنک و مرطوب با بارندگی نسبتا کم است.

بسیاری از کشاورزان در فصل پاییز در شهر باتومی محصولات خود را برداشت می کنند و فرصتی خوبی برای تهیه تور باتومی و بازدید از این شهر زیبا است. در فصل تابستان نیز به دلیل آب و هوای مطبوع و زمانی خوبی برای گردش و بازدید از جاذبه های تاریخی شهر باتومی و تفلیس است.

سخن پایانی

می توان گفت هر دو شهر معروف گرجستان یعنی تفلیس و باتومی ارزش بازدید را دارند.شما می توانید به چند روش از جمله سفر هوایی، سفر با اتوبوس، سفر با ماشین، سفر با قطار به شهر های باتومی و تفلیس سفر کنید. فصل تابستان یکی از بهترین فصل های سال برای سفر و گردش و همچنین بازدید از جاذبه های تاریخی شهر باتومی و تفلیس است.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

پکیج های تور متنوع به مقصد شهرهای استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار