زائران اربعین حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سلامت خود مراقبت کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 17 August 2022

تابناک فارس هب نقل از صا و سیما: مرز شلمچه یکی از مهمترین گذرگاه های پنجگانه زمینی به کشور عراق است که امسال جمعیت بیشتری از زائران اربعین از این مرز راهی عتبات عالیات خواهند شد .

اهمیت گذرگاه شلمچه به خاطر تردد اتباع خارجی است که از مرزهای شرقی وارد کشور شده و برای شرکت در مراسم اربعین حسینی باید از این پایانه عبور کنند.

امسال هم جنوب غربی ترین مرز ایران در فصل گرما میزبان زائران حسینی است .

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه اربعین امسال با گرمای بالای ۵۰ درجه هوا رو به رو هستیم و احتمال گرما زدگی زائران از دغدغه های اصلی اورژانس و عوامل امدادی و پزشکی در مرزهای کشور است.

توصیه های سلامت و بهداشت برای جلوگیری از گرمازدگی

جعفر میعادفر از زائران که بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت ، فشار خون ، قلبی و عروقی دارند خواست پیش از حرکت برای شرکت در راهپیمایی اربعین، با پزشک خود مشورت کنند ضمن آنکه همراه داشتن کودکان زیر ۶ سال خطرناک و ارایه خدمات پزشکی به آنان بسیار سخت است و ممکن در عراق که خدمات پزشکی و بهداشتی ضعیف است دچار مشکلات حاد شوند.

در ایام اربعین تغذیه مناسب زائران حسینی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی دمای هوا در عراق را در زمان حاضر بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد عنوان کرد و گفت: باید مراقبت های لازم را در تغذیه، اسکان و سرویس های بهداشتی موکب ها برای زائران داشته باشیم و نباید غفلتی در سرویس دهی به زائرانی که از شهرها و کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می کنند داشته باشیم.

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷ شهریور ماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار