مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان برای کاهش مصرف آب و بازدهی بیشتر، چهار بذر ارقام ذرت علوفه‌ای متوسط‌رس یا زودرس، شامل سیمون، والبن، ۴۱۰، ۲۰۱ را به صورت آزمایشی در مزارع جهرم کاشتند.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 17 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مریم جعفری افزود: رقم ذرت علوفه‌ای غالب شهرستان جهرم ۷۰۴ است که به علت مصرف آب زیاد و بازدهی دیرتر، کشاورزان را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی با بیان اینکه دوره رشد رقم ذرت ۷۰۴، ۱۲۰ تا ۱۳۰ روز است، اظهار کرد: در صورت جواب‌دهی این ارقام چهارگانه، مدت زمان برداشت ۲۰ تا ۳۰ روز کاهش و در هر هزار مترمربع زمین، سه تا چهار هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره اینکه ارقام ذرت کاشته‌شده خارجی هستند، ابراز کرد: ارقام یادشده در مزرعه‌ای به وسعت یک هزار متر مربع کشت شده‌اند و نتیجه کشت این بذرها در اواخر مهر اعلام می‌شود.

به گفته وی متوسط سالانه برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان جهرم ۷۰ تن است که در صورت جواب‌دهی این ارقام این آمار ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

جعفری با بیان اینکه مناطق زیر کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان جهرم، بخش مرکزی و کردیان است، تصریح کرد: با هدف بهره‌وری بهینه از آب تلاش می شود ارقام میان رس و زودرس جایگزین ارقام دیررس شود.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در شهرستان و ضرورت استفاده از سیستم های نوین آبیاری گفت: کارشناسان درصدد هستند تا با اجرای روش‌های نوین آبیاری و تغذیه بهینه عملکرد مزارع را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار