مجتمع پالایشگاهی شرکت نفت و گاز گچساران؛
با تعمیر کامل مجتمع پالایشگاهی شرکت نفت و گاز گچساران به زودی گاز مورد نیاز پالایشگاه بید بلند خلیج فارس تامین می شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷ 17 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۲۰۰ شرکت نفت و گاز گچساران به زودی پس از تعمیر و آزمایش کامل وارد مدار تولید خواهد شد.

مهدی محسنی افزود: هم اکنون تعمیرات اساسی این مجتمع با هدف جلوگیری از گازسوزی به همت و تلاش کارکنان و متخصصان داخلی در دست اجرا است.

 

وی ادامه داد: با راه اندازی این مجتمع روزانه ۲۰۰ میلیون فوت مکعب گاز به عنوان خوراک پالایشگاه بید بلند خلیج فارس تامین می شود.

محسنی بیان کرد: تامین ۲۰ هزار بشکه مایعات گازی به پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) از دیگر مزایای مجتمع پالایشگاهی گاز مایع ۱۲۰۰ شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر راهبری می کند.

 

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ایران است.

این شرکت با بهره گیری و توانمندی از ۱۰ واحد بهره برداری، پنج کارخانه نمک‌زدایی در مدار، ۲ کارخانه نمک‌زدایی در دست اقدام، ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز و گاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه شیرگاه و لخته گیر مایع و چندین واحد آزمایشگاه شیمیایی، ۶ واحد آبرسان، حدود ۱۱۰ تفکیک گر سرچاهی و بوستری، ۳ ایستگاه برق فشار قوی و بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۴ تا ۵۲ اینچ دارد.

شهرستان گچساران در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار