رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و با تحمل رنج طاقت فرسای اسارت پایمردی ماندگاری کردند و امروز نیز می توانند در عرصه جهاد تبیین نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 17 August 2022

محمدرضا صباغیان روز چهارشنبه به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز که در کشور موضوع جهاد تبیین مطرح شده است بدون شک آزادگان یکی از قشرهایی هستند که می‌توانند در تحقق اهداف آن پیشگام باشند.

وی ادامه داد: آزادگان قهرمان ایران اسلامی به دلیل تحمل سختی‌ها در دوران اسارت و نقشی که در دوران دفاع مقدس داشته‌اند حرف و عمل آنها برای مردم سرمشق و نمونه بارز از ایثار و مقاومت است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آزادگان حق بزرگی بر گردن مردم دارند و باید همگان همواره قدردان ایثار آنان باشند، نقش آفرینی آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس مایه عزت و افتخار کشور شد و آنها آبروی نظام اسلامی هستند .

صباغیان یادآور شد: آزادگان بعد از اسارت هم با حضور و فعالیت در بخش‌های مختلف به مردم و کشور خدمت کردند و این کار مقدس همچنان در ابعاد مختلف ادامه دارد و ما باید هموار قدردان آزادگان و ایثارگران باشیم و وظایف خود را در جامعه و نسبت به این عزیزان انجام دهیم..

رییس مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادگان با ایستادگی و مقاومت خود باعث دمیدن روح عزت، عظمت و سربلندی نظام اسلامی شدند .

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار